اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ترفند|کدام برنامه‌ها به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند+نحوه غیرفعال کردن

دسترسی به موقعیت مکانی تلفن همراه برای برخی برنامه ها از جمله اجازه های غیر ضروری در خواستی است؛ جهت بررسی و محدود کردن برنامه ها در چنین مواردی راهکار وجود دارد.

ترفند|کدام برنامه‌ها به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند+نحوه غیرفعال کردن

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برنامه‌هایی که روی گوشی هوشمند خود نصب می‌کنیم برای عملکرد صحیح نیاز به مجوزها و دسترسی های زیادی دارند. به عنوان مثال، مهم است که برنامه هواشناسی به موقعیت مکانی یا برنامه تماس به میکروفون دسترسی داشته باشد.

با این حال، همه چیز به این سادگی که به نظر می رسد نیست. مواقعی وجود دارد که برنامه ها مجوزهایی را می خواهند که ضروری نیستند؛ به ویژه دسترسی به موقعیت مکانی. به عنوان مثال، برنامه Calling برای درست عمل کردن نیازی به دسترسی به موقعیت مکانی شما ندارد. همین امر در مورد سایر برنامه ها نیز صدق می کند.

ممکن است به خاطر نیاورید که چه برنامه هایی در حال حاضر به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند. همچنین، در صورت برخورد به موردی مشکوک بخواهید فوراً دسترسی به موقعیت مکانی را حذف کنید.

اگر به دنبال بررسی این هستید که کدام برنامه ها در حال حاضر به موقعیت مکانی گوشی شما دسترسی دارند، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. در تلفن اندرویدی خود، به تنظیمات بروید.

2. به پایین اسکرول کرده و روی گزینه«Location»ضربه بزنید.

3. گزینه«App location permissions»را بزنید.

در اینجا می‌توانید همه برنامه‌هایی را که مجوز موقعیت مکانی دارند را مشاهده و در صورت تمایل روی یکی از برنامه ها ضربه زده تا دسترسی را غیرفعال کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید دسترسی موقعیت مکانی دقیق را نیز خاموش کنید. مکان دقیق قابلیتی است که به برنامه ها اجازه می دهد از داده های موقعیت مکانی شما استفاده و شما را به دقت ردیابی کنند.

برای انجام این کار، مرحله زیر را دنبال کنید:

1. به برنامه تنظیمات گوشی خود بروید.

2. به پایین اسکرول کنید و روی گزینه «Location» ضربه بزنید.

3. اکنون روی«App location permissions» ضربه بزنید.

از لیست برنامه ها، روی برنامه مورد نظر جهت اعمال تغییرات ضربه بزنید.

4.در اینجا، می توانید دسترسی به موقعیت مکانی را به طور کامل غیرفعال یا به سادگی کلید«Use Precise Location» را خاموش کنید. این کار از دسترسی برنامه به مکان دقیق جلوگیری می کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول