اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

دانشگاه‌ها موظف به تدوین برنامه جامع در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری شدند

دبیر کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت عتف با اشاره به موضوع تحول دیجیتال و حکمرانی فناوری اطلاعات از تکلیف دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری برای تدوین برنامه و طرح جامع سه ساله در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری خبر داد

دانشگاه‌ها موظف به تدوین برنامه جامع در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد هادی زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم در اجلاس روسای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری گفت: در راستای انجام تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ دانشگاه ها مکلف به ایجاد پنجره واحد خدمات خود تا پایان شهریور ماه بودند.

وی افزود: در راستای انجام تکلیف قانونی بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ تمامی دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه کشور و نهادهای عمومی باید پنجره واحد خدمات هوشمند دستگاه را ایجاد کنند.

مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت عتف افزود: علاوه بر پنجره واحد ستاد وزارت عتف که حوزه های ستادی، سازمان ها و موسسات تابعه وزارتخانه از این طریق به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل هستند، موضوع طراحی پنجره واحد خدمات دانشگاهی نیز در حال طراحی است که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می توانند از این طریق هم به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل نمایند.

دبیر کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت عتف با اشاره به موضوع تحول دیجیتال و حکمرانی فناوری اطلاعات از تکلیف دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری برای تدوین برنامه و طرح جامع سه ساله در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری خبر داد.

زاهدی با اشاره به مصوبات جلسه آبان ماه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت عتف گفت: براساس تصویب این کمیته، تمامی پروژه های توسعه و پشتیبانی نرم افزاری در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید به شرکت ها و پیمانکارانی واگذار شود که گواهی صلاحیت فنی از کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت علوم اخذ نموده باشند.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم با اشاره به اهمیت امنیت فناوری اطلاعات در آموزش عالی گفت : ضرورت دارد کمیته راهبری امنیت فناوری اطلاعات به ریاست بالاترین مقام دستگاه در دانشگاه ها و موسسات تشکیل شود.

وی همچنین خواستار ایجاد پست سازمانی مدیر و کارشناس امنیت فناوری اطلاعات در ادارات و مراکز فناوری اطلاعات دانشگاه ها شد.

زاهدی در پایان با اشاره به مصوبه شماره یک جلسه بیست و چهارم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و دستورالعمل اجرایی و الزامات فنی موضوع بند «و» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: براساس ماده ۳۵ این دستورالعمل، تمامی مؤسسات آموزشی و پژوهشی زیر نظر هر یک از وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر ارائه دهندگان مدارک تحصیلی موظف اند به منظور جلوگیری از جعل مدارک و حذف استعلامات کاغذی، مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان خود را به صورت سند الکترونیکی معتبر و انکارناپذیر صادر کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول