اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سند پنج ساله اقامه نماز در گلستان تدوین شد

نماینده هیات تدوین سند نماز گلستان گفت: جمعی از اساتید و پژوهشگران استان گلستان، سند پنج ساله اقامه نماز از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ تدوین شد.

سند پنج ساله اقامه نماز در گلستان تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آزادشهر علی اصغر فندرسکی ظهر امروز در هفتمین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز، مدرسه، دانشگاه و خانواده و معلمان آینده در دانشگاه ازاد اسلامی واحد آزادشهر اظهار کرد: با توجه به آیات و روایات اسلامی و توصیه های پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه اقامه نماز از هرگونه گناه و فحشا جلوگیری می کند برآن شدیم تا آینده و بایدهای نماز را در سالهای آینده بررسی و تحقیق کنیم.

وی تصریح کرد: برای تدوین هرموضوع و در هر حرکتی نخست باید بدانیم وضعیت مطلوب چیست، چالش ها، نقاط ضعف، قوت و اینکه بکجا برسیم باید بدانیم.

نماینده هیات تدوین سند اقامه نماز خاطرنشان کرد: با مشارکت جمعی از اساتید، محققان و پژوهشگران، مطالعه اسناد بالادستی، خردجمعی و استفاده از صاحب نظران، مطالعات میدانی با بیش از ۲۰ هزار ساعت در این حوزه انجام شد و نقاط ضعف، قوت، چالش ها، فرصت ها و تهدیدها تعداد ۵۷ دستگاه استانی مورد مطالعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مطالعات در سه بخش مدیریتی و تمهیدی، آموزشی و پژوهشی و فرهنگی تبلیغی انجام و در بخش مدیریتی تمهیدی ۲۶ رویکرد با ۷۹ اقدام عملی، در بخش آموزشی پژوهشی ۸ رویکرد و ۲۷ اقدام عملی و در بخش فرهنگی و تبلیغی ۲۳ رویکرد با ۲۶ اقدام عملی احصا شد.

فندرسکی گفت: در مطالعات نقاط ضعف و قوت تک تک ۵۷ دستگاه اجرایی استان، تعداد ۳۴ نقطه ضعف و ۶۶ نقطه قوت در حوزه نماز شناسایی شد.

وی بیان کرد: با این مطالعات و شناسایی حوزه های مختلف، سند اقامه نماز از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ تدوین شد. هدف ما با تدوین این سند ترویج و تقویت اقامه نماز، تکمیل مکارم اخلاقی و در نهایت رسیدن به تقوی الهی است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول