اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سفر پربرکت نمایندگان رئیس جمهور به شهرستان درمیان

فرماندار شهرستان درمیان گفت: سفر نمایندگان رئیس جمهور به شهرستان درمیان برکات فراوانی به همراه داشته است.

سفر پربرکت نمایندگان رئیس جمهور به شهرستان درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی فرجامی فرد، فرماندار شهرستان درمیان امروز با بیان این مطلب در برنامه زنده تلویزیونی، ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان، شهرستان درمیان میزبان وزیر نیرو و معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری بود. 

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم درمیان اعم از شیعه وسنی در مراسم استقبال از رئیس جمهور، گفت: برای این سفر، تمام مسایل و مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف احصا و در قالب ۶۴ درخواست به وزیر نیرو بهذعنوان نماینده رئیس جمهور تحویل شد.

به گفته وی؛ برنامه وزیر نیرو در شهرستان با غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهید در شهر قهستان آغاز شد و پس از بازدید راه های روستایی که مربوط به دوره جهاد سازندگی است، نامه ای پیرامون وضعیت راه های شهری و روستایی و دو بانده شدن محور بیرجند به اسدیه تقدیم ایشان گردید.

فرماندار در ادامه با اشاره به بازدید وزیر نیرو از سد تغذیه ای و پل شهر گزیک گفت: سد تغذیه ای پروژه ای است که چندین سال عملیات عمرانی آن متوقف شده و در سال ۱۴۰۰ به دلیل عدم وجود این سد، سیل میلیاردها تومان خسارت به شهر گزیک وارد کرد. 

فرجامی فرد ادامه داد: در بازدید وزیر نیرو برای تکمیل این پروژه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و به زودی کار های اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی متذکر شد: فرمانداری از اعتبارات مدیریت بحران ۳ میلیارد تومان و وزیر نیرو هم ۲ میلیارد تومان به پروژه پل شهر گزیک اختصاص داد.

فرماندار با تأکید بر این که با توجه به شناخت و توجه آیت الله رئیسی به استان، در سفر اول ۳۸ میلیارد تومان به بحث آبرسانی به شهرستان درمیان اختصاص یافته، گفت: در بازدید وزیر نیرو از مجتمع آبرسانی خونیک چارتنگ ( مربوط به ۱۴ روستا ) بر اصلاح شبکه آب شرب قدیمی و آبرسانی به ۳۴ روستای باقی مانده شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۲ تأکید شد.

فرجامی فرد با اشاره به اینکه در حوزه برق نیز به برکت انقلاب اسلامی همه روستاهای شهرستان برق رسانی شده اند، گفت: موضوع تأمین روشنایی دو روستای پاتنگ و شومه در سفر وزیر مطرح و مقرر شد با نصب سیستم برق خورشیدی به شبکه سراسری برق متصل شوند. 

وی تصریح کرد: احداث ساختمان نمایندگی های برق در شهر های قهستان و گزیک، تأمین برق پروژه نهضت ملی مسکن ، توسعه زیر ساخت های برقی شهرک گلخانه ای و پست فوق توزیع اسدیه از جمله نیاز های ضروری شهرستان در حوزه برق بود که وزیر نیرو برای اجرای آن ها دستوراتی صادر کرد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز در این سفر جهت ارتقاء بیمارستان ۳۲ تختخوابی به ۶۴ تختخوابی، احداث کلینیک تخصصی و توسعه پانسیون پزشکان و نیز افزایش پزشکان متخصص پیگیری هایی انجام شد.

فرماندار از سفر معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهور به شهر اسدیه گفت و افزود: در این سفر از پروژه پارک بانوان اسدیه بازدید و قول ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این پارک ارائه شد. 

فرجامی فرد خاطرنشان کرد: حضور در کانون فرهنگی بانوان روستای آسفیچ و بازدید از شرکت تولیدی صنایع دستی نگار افشان ماه بانو از دیگر برنامه های خانم دکتر خزعلی در شهرستان بود. 

وی ادامه داد: تجهیز کتابخانه و تأمین چرخ خیاطی برای کانون فرهنگی هنری آسفیچ و ارائه تسهیلات و مشوق برای تولیدی نگار افشان ماه بانو از دستاورد های سفر معاون رئیس جمهور به شهرستان درمیان بود.

به گفته وی؛ پیگیری هایی جهت عملیاتی سازی مصوبات این سفر از طریق فرمانداری، استانداری ، دستگاه های مربوطه در استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به طور مستمر در حال انجام است.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول