اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مزایده زمین‌های ناحیه صنعتی لالجین ۲ متوقف شد

دادستان همدان گفت: به دلیل ابهامات بسیار مزایده زمین‌های ناحیه صنعتی لالجین ۲ تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

مزایده زمین‌های ناحیه صنعتی لالجین ۲ متوقف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خانجانی‌موقر صبح امروز با حضور در بین تولیدکنندگان و بررسی مطالبات آنها درباره مزایده زمین‌های ناحیه صنعتی لالجین ۲ با بیان اینکه در فرم اهلیت‌سنجی و نحوه برگزاری مزایده ابهاماتی وجود دارد اظهار کرد: مواردی در بخشی از این فرم مشاهده شده که به جای حمایت از تولیدکننده، حامی سرمایه‌گذار است، بنابراین با دستور قضایی این مزایده برای بررسی بیشتر تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه همه باید عزممان را برای حمایت از تولید جزم کنیم، گفت: در نگاه اولیه به فرم اهلیت‌سنجی می‌توان ابهامات موجود را مشاهده کرد که برای بررسی جامع‌تر و توجه به مطالبات تولیدکنندگان باید موضوع دقیق در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور نمایندگان تولیدکنندگان سفال لالجین بررسی شود.

دادستان همدان اظهار کرد: یکی از ابهامات موجود در فرم اهلیت سنجی، این است که برای تولیدکنندگان لالجینی امتیازی قرار داده نشده، آن هم در شرایطی که کارگاه‌های آنان با شرایط فعلی، کم کم رو به سوی تعطیلی می‌رود.

وی افزود: یکی دیگر از ایرادات این فرم این است که گفته شده؛ مالکین دارای واحد صنعتی در سایر شهرک‌ها ۲۰ امتیاز کسب می‌کنند، بدان معنا که اگر فردی، زمینی در شهرک ناحیه یک لالجین داشته باشد امتیاز بهتر و بیشتری دارد! این مسئله قابل تأمل است و در باطن آن به جای حمایت از تولیدکننده حمایت از سرمایه‌گذار را تداعی می‌کند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود این است که چرا تعداد متقاضیانی که برای مزایده نام‌نویسی کرده‌اند برای بررسی در اختیار اتحادیه مربوطه قرار نمی‌گیرد؟! در حالی که این اتحادیه با توجه به اشراف اطلاعاتی بر روی تولیدکنندگان بهتر تشخیص می‌دهد چه افرادی اهلیت لازم خریداری زمین در شهرک صنعتی را دارند یا نه.

خانجانی گفت: باید ضوابط قیمت‌گذاری زمین این شهرک صنعتی هم بررسی شود تا عادلانه و منصفانه و با حضور نمایندگانی از اتحادیه و تولیدکنندگان انجام گیرد، البته در این بخش باید ضوابط وزارتخانه مربوطه را هم در نظر گرفت، اما فراموش نشود که نفع مردم و حمایت از تولیدکننده در درجه نخست قرار گیرد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول