اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قیمت پیاز کاهش می‌یابد/ رفع کمبود پیاز و سیب زمینی در مشهد

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه بهای پیاز در کل کشور گران شده است، افزود: در حال حاضر در خراسان رضوی کمبود سیب زمینی و پیاز نداریم و با ورود پیاز جیرفت شاهد کاهش قیمت این محصول در مشهد خواهیم بود.

قیمت پیاز کاهش می‌یابد/ رفع کمبود پیاز و سیب زمینی در مشهد

علی اکبر نصری سرآسیا رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی تولید پیاز نداریم و پیاز کشت استمرار مناطق جنوبی کشور به زودی وارد بازار مشهد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهای پیاز در کل کشور گران شده است، افزود: افزایش میزان صادرات به سایر کشورها به ویژه پاکستان و عراق بر روی قیمت این محصول تاثیر گذاشته است اما با ورود پیاز جیرفت حجم عرضه افزایش و قیمت این محصول در مشهد کاهش می یابد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، بارش باران در مناطق جنوبی، کمبود کامیون و صف های طولانی سوخت گیری کامیون ها را دلیل ایجاد وقفه در کار برداشت و بارگیری پیاز در استانهای جنوبی عنوان کرد.

نصری سرآسیا قیمت هر کیلوگرم پیاز در میدان بار مشهد را بین 15 تا 20 هزار تومان اعلام کرد و افزود: انتظار می رود با عرضه پیاز در بازار شاهد کاهش قیمت پیاز تا 10 هزار تومان باشیم اما به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای کشاورزان این قیمت پایین نخواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه کمبود پیاز و سیب زمینی در بازار مشهد نداریم، متذکر شد: زمانی که صادرات انجام می شود دلال و کشاورز تمایل به خارج کردن کالا را دارند و وقتی که کالا خارج می‌شود قیمت در داخل بالا می رود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه صادرات برای کشاورز خوب است و باعث دلگرمی کشاورز می شود، گفت: بعضی مواقع کشاورز به خاطر قیمت پایین نمی توانست پیاز و سیب زمینی را از زمین جمع آوری کند و صرفه اقتصادی برای کشاورز نداشت.

پایان پیام/ 70085

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول