اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: بازی ائتلاف سعودی با مسائل انسانی، منطقه را به سمت فاجعه می‌برد

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن با تأکید بر ادامه اصل بازدارندی راهبردی، به ائتلاف سعودی هشدار داد که تداوم بازی با پرونده انسانی در یمن، همه منطقه را به فاجعه خواهد کشاند.

صنعاء: بازی ائتلاف سعودی با مسائل انسانی، منطقه را به سمت فاجعه می‌برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن شامگاه امروز سه‌شنبه در جلسه هیأت دولت تأکید کرد که ائتلاف متجاوز با ادامه محاصره، اقدامات خصمانه علیه ملت یمن را تشدید کرده است.

شبکه خبری المسیره به نقل از العاطفی گزارش داد، ائتلاف متجاوز سعودی به جنگ روانی و شایعه‌پراکنی روی آورده است تا به جبهه داخلی یمن ضربه وارد کند؛ زیرا نتوانسته است در اراده ملت یمن خدشه‌ای وارد کند.

وی با بیان اینکه ارتش یمن همچنان از اصل بازدارندگی راهبردی استفاده می‌کند، خاطر نشان کرد، ائتلاف سعودی باید بفهمد که صنعاء بر سر حقوق ملت یمن چانه‌زنی نخواهد کرد، بلکه حقوق آنان را در صورت لزوم، به زور خواهد گرفت.

این وزیر یمنی به ائتلاف سعودی هشدار داد که تداوم بازی با پرونده انسانی در یمن، همه منطقه را به فاجعه خواهد کشاند، تصریح کرد، اگر متجاوزان اصرار داشته باشند که فرصت صلح را از دست دهند، برایشان میزان خطرات مهم نخواهد بود؛ زیرا ایمان دارند که زندگی بدون عزت و کرامت معنایی ندارد.

در همین ارتباط، پایگاه خبری «نیوز-۲۴» فرانسه گزارش داد، صنعاء آمریکا را مانع اصلی صلح در یمن می‌داند و اخیرا هشدار داد که حضور نیروهای آمریکایی در باب المندب و نزدیکی سواحل یمن، خطری برای کشتیرانی است. در واقع مسئولان یمنی تأکید دارند که عربستان به صورت نیابتی، به جنگ علیه این کشور ادامه می‌دهد؛ گذشته از اینکه ریاض و ابوظبی در حال سرقت منابع نفتی یمن هستند.

بنا بر این گزارش،  عربستان اکنون فرصت دارد به جنگ علیه یمن پایان دهد، و اگر این کار را انجام ندهد، حملات موشکهای بالستیک و کروز یمن به زیرساختهای مهم سعودی، می‌تواند این کشور را مجبور کند که مستقیما به میز مذاکره بازگردد.

این پایگاه خبری در پایان تأکید کرد، صرف نظر از تغییر رخدادها، روشن است که نفوذ آمریکا در شبه جزیره عربستان، به سرعت در حال کاهش است و بخشی از میراث آن، جنگ وحشیانه‌ای است که به زندگی بیش از ۴۰۰ هزار یمنی پایان داده است و هنوز بایدن حاضر نیست به آن پایان بخشد.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول