اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

درآمد 115 میلیارد دلار ی عراق از صادرات نفت خام در 2022

وزیر نفت عراق اعلام کرد که مجموع عواید این کشور از صادرات نفت خام در سال 2022 بالغ بر 115 میلیارد دلار بوده است.

درآمد 115 میلیارد دلار ی عراق از صادرات نفت خام در 2022

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از موازین نیوز، «حیان عبدالغنی» وزیر نفت عراق و معاون امور انرژی نخست وزیر این کشور امروز سه شنبه اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه، مجموع عواید حاصل از صادرات نفت خام عراق در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۱۵ میلیارد دلار بوده است.

عبدالغنی در بیانیه‌ای گفت:  میزان صادرات نفت خام بیش از یک میلیارد و ۲۰۹ میلیون بشکه و برآیند نهایی نرخ صادرات روزانه نفت تقریبا سه میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز بوده است.

وی افزود: این میزان صادرات بر اساس مطالعات بازار نفت شرکت‌های ملیت‌های مختلف از جمله چینی، هندی، کره جنوبی، ترک، یونانی، آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی و همچنین شرکت‌های عربی اعلام شده است.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی  عراق هم امروز سه شنبه اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ میلیارد لیتر بنزین به جایگاه‌های سوخت این کشور عرضه شده است.

این شرکت در آماری برای سال گذشته که امروز منتشر کرد، گفت: مقدارهای  بنزین عرضه شده به تمام استان‌های عراق در سال ۲۰۲۲ در انواع مختلف عادی، بهبودیافته، اکتان بالا و سوپر بیش از ۱۰ و نیم میلیارد لیتر بوده است.

مقادیر نفت سفید عرضه شده در عراق هم طی سال میلادی گذشته بیش از یک و نیم میلیارد لیتر و در مورد نفت گاز تقریباً نُه و نیم میلیارد لیتر بوده است.

این شرکت ادامه داد: نفت کوره عرضه شده در هر دو نوع (بهبود و معمولی) بیش از ۱۱ میلیارد لیتر و سوخت هواپیمایی نیز نظامی، تقریبا (۲۰) میلیون لیتر و غیرنظامی تقریبا (۱۸۸) میلیون لیتر بوده است.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول