اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

جان فدا| نتیجه تلاش و مجاهدت سردار سلیمانی امروز در مرزهای اسرائیل نمایان شده است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: امروز به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های این مجاهد و همراهان و همرزمان او، اسرائیل که مدعی تسلط بر نیل تا فرات بود، به یک زندان بزرگ تاریخی تبدیل شده است به گونه ای که هیچ یک از ساکنین آن اجازه مسافرت و خروج بدون وثیقه را ندارد. آن ها از ترس ورود جبهه مقاومت، دیوارهای بلند بتنی ۲۰ متری به دور خود کشیده اند.

جان فدا| نتیجه تلاش و مجاهدت سردار سلیمانی امروز در مرزهای اسرائیل نمایان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، با اشاره به ایام پیش رو، گفت: علامه مصباح یزدی فعالیت خود در سال‌های آغازین جنبش دوم خرداد به اوج رساند، اقدامات وی تا جایی پیش رفت که سازمان سیا این علامه بزرگوار را مانع اصلی پیشرفت دموکراتیک می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه ترور و تخریب شخصیت والای علامه مصباح یزدی توسط غرب و سازمان سیا استارت خورد، ادامه داد: متاسفانه برخی عوام و یا رسانه‌های مرتبط با شبکه‌های معاند خارجی و داخلی تخریب شخصیت وی را آغاز کردند.

این مقام مسؤول در ادامه به برگزاری جلسات مذهبی ،فرهنگی و سیاسی توسط اعلامه مصباح یزدی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن سعی داشت او را به عنوان فعال اهل سنت به شکلی نشان دهد تا جامعه اهل سنت را مقابل این شخصیت والا مقام قرار دهد. در آن زمان، جهت خنثی سازی این توطئه‌ها، علامه مصباح یزدی به کردستان دعوت و نشستی صمیمی با علمای این استان برگزار شد و اتفاقات مبارکی رقم خورد.

علامه مصباح یزدی از نگاه اهل سنت؛

یکی از اقداماتی که در پی دیدار علامه مصباح یزدی با علمای اهل سنت اتفاق افتاد، تهیه مستندی از نگاه و برداشت علمای اهل سنت نسبت به این عالم بزرگ بود؛ این علما گفتند که علیرغم سمپاشی های جریانات سیاسی علیه این شخصیت، با دیدن وی و شنیدن مطالب و مباحثش، هرآنچه سمپاشی شده بود از ذهن ما پاک شد و او را شخصیتی قابل احترام می بینیم. شهید ماموستا شیخ الاسلام، نماینده خبرگان رهبری استان کردستان بیان کرد که به مقام معظم رهبری بفرمایید ما روحانیون اهل سنت هیچ کسی را در عرض رهبری قبول نداریم، همه در طول رهبری هستند.

ما روحانیون اهل سنت و مردم سنی مذهب بیش از شیعیان به ولایت فقیه در این حکومت پایبند هستیم. شما شیعیان نسبت به ولایت فقیه شرایطی قائل هستید که اگر از این حدود و شرایط خارج شد، منعزل است اما ما اهل سنت پایبند به این هستیم که چون بیعت کرده ایم تحت هیچ شرایطی اجازه عهدشکنی و پیمان شکنی نداریم لذا ما از شما به ولایت فقیه در این حکومت و مملکت پایبندتر هستیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه حضور علامه مصباح یزدی در میان علمای اهل سنت، خنثی کننده سمپاشی های جریانات مختلف از سازمان سیا تا جریانات مطبوعات زنجیره ای و ... بود، عنوان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری عنوان شهید را به به دانشمند بزرگ شهید آشتیانی دادند، بعضی افراد تعجب کردند. خطابات رهبر به این شخصیت، از جمله دانشمند مومن و جهادگر، کانون امید، ابتکار و نوآوری و یکی از فرزندان صالح انقلاب عناوین جالبی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی در بخش دیگری ضمن گرامیداشت یاد و مقام شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی، گفت: همه مردم با هر رنگ و نگرش سیاسی و فرهنگی از شهادت حاج قاسم اندوهگین و ناراحت شدند.

وی با بیان اینکه شهادت سردار دل ها، همچون شیشه عطری بود که شکسته شد و فضا را معطر کرده است، ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی برای دشمن گران تمام شد، این شهید والا مقام و یارانش شرایط را به گونه ای رقم زدند تا امنیت آمریکایی ها در منطقه کاهش یافت و جبهه مقاومت تقویت شد.

اقداماتی که حاج قاسم در منطقه انجام داد از توانایی افراد عادی خارج است

این مقام مسؤول با اشاره به اقدامات حاج قاسم در منطقه و کشور، یادآور شد: حاج قاسم در جبهه مقاومت اقدامات عجیبی را انجام داد که شاید بسیاری از افراد عادی توانایی آن را ندارند.

وی با بیان اینکه امداد و نصرت الهی بر قلب پاک امثال شهید سلیمانی‌ها نازل شد و اتفاقات استثنایی به وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: امروز به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های این مجاهد و همراهان و همرزمان او، اسرائیل که مدعی تسلط بر نیل تا فرات بود، به یک زندان بزرگ تاریخی تبدیل شده است به گونه ای که هیچ یک از ساکنین آن اجازه مسافرت و خروج بدون وثیقه را ندارد. آن ها از ترس ورود جبهه مقاومت، دیوارهای بلند بتنی ۲۰ متری به دور خود کشیده اند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز افزود: آن ها در همان محل‌های دیوار ۲۰ متری در عمق زمین تا ۴۰ متر دیوار و در لایه‌های بعدی فنس و سیم خاردار کشیده اند و پس از آن برجک نگهبانی گذاشته و نگهبان گمارده اند و از خوف اینکه مبادا کسی از این موانع عبور کند و نیروی نگهبان و مسلح آن‌ها خواب باشد، ماشین های سنگین نظامی در جاده های اطراف این دیوارها در حال گشت زنی هستند؛ این شرایط به برکت رشادت های رزمندگان جبهه مقاومت به ویژه حاج قاسم است.  

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خویش فرموده اند که این شهید را ماورایی جلوه ندهید، به گونه ای که نسل‌های بعدی فکر نکنند چنین شرایطی دست نیافتنی است. شاید اطلاعات دینی و اعتقادی سردار شهید سلیمانی با بسیاری از افراد در جامعه ما تفاوت چندانی نداشته باشد اما تفاوت اصلی در آنجاست که همه علم این مجاهد شهید تبدیل به رفتار شده بود در حالیکه در امثال من، بخش کوچکی از این علوم تبدیل به رفتار شده است.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی به همه آنچه که بلد بود، عمل کرد و ماندگار شد اما امثال من نتوانستیم به همه آنچه که می‌دانیم عمل کنیم و به همین دلیل امروز گرفتار این وضعیت هستیم. بسیاری از کسانی که از نزدیک با این سردار سرافراز سپاه اسلام مأنوس بوده اند و حضور این مجاهد را درک کرده اند، می‌دانند که تمام وجود او ادب، معنویت و رفتار بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول