اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آخرین وضعیت ذخایر 5 گانه سدهای پایتخت/ کاهش ۴۱ درصدی بارش‌ها در تهران نسبت به سال قبل

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس تحلیل اطلاعات دریافتی، مجموع بارندگی‌های استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 41 درصدی مواجه است.

آخرین وضعیت ذخایر 5 گانه سدهای پایتخت/ کاهش ۴۱ درصدی بارش‌ها در تهران نسبت به سال قبل

علیرضا ارسطویی، مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: با توجه به ثبت ۴۳.۳ میلی متر بارندگی از ابتدای سال آبی تا ۱۲دی‌ ماه در استان تهران و با در نظر گرفتن کمبودهای قابل توجه میزان ریزش‌های جوی دریافتی، این سامانه نیز نتوانست استان تهران را به وضعیت نرمال نزدیک نماید.

وی گفت: بر اساس تحلیل اطلاعات دریافتی از شبکه سنجش پارامترهای جوی و ترسیم نقشه‌های هم باران، مجموع بارندگی‌های دریافتی استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۷۳ میلی متر و متوسط بلندمدت به میزان ۸۷.۴ میلی متر، به ترتیب با کاهش ۴۱ و ۵۰.۵ درصدی مواجه است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران بیان کرد: برای اینکه بتوانیم امسال را بخوبی پشت سر بگذاریم، مدیریت مصرف و استفاده از تمام ظرفیت شبکه‌های آبرسانی اعمال و این باعث شد میزان مصرف افزایش پیدا نکند و با اعمال مدیریت و همراهی مردم میزان مصارف در حد معمول و مناسب باشد.

ارسطویی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی سازمان هواشناسی و بارندگی‌های روزهای اخیر موید این است که در زمستان با میانگین متوسط و نرمال بارش روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مردم همچنان استفاده بهینه از منابع آبی را در دستور کار قرار دهند و  استفاده نامتعارف آب را از زندگی خود حذف کنند.

ارسطویی میزان حجم کل مخازن سد های پنج گانه استان را تا روز ۱۱ دی ماه ۵۹۰ (mcm) اعلام می کند که جزئیات آن در زیر آمده است.

 حجم کل ۵ مخزن (mcm) استان تهران در روز ۱۱ دی به شرح زیر می‌باشد؛

نام سد مخزن نرمال انتهای دی
سد امیرکبیر ۱۰۴
سد لتیان ۴۵
سد لار ۶۴
سد طالقان ۲۴۲
سد ماملو ۱۳۵
جمع کل ۵۹۰

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول