اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر عراق: هدف قرار دادن فرماندهان نصر در همه قوانین محکوم است

نخست‌وزیر عراق در سالروز شهادت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق تأکید کرد که هدف قرار دادن آن‌ها در تمام پروتکل‌ها و قوانین بین‌المللی محکوم است.

نخست‌وزیر عراق: هدف قرار دادن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، بامداد امروز (سه‌شنبه)، در سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر منتشر کرد.

نخست‌وزیر عراق نوشت: «یادآور شدن فرماندهان نصر و قهرمانی‌های آن در تقابل با ستمکارترین گروه تروریستی افراطی که تاریخ معاصر ما به خود دیده، وظیفه است».

محمد شیاع السودانی اضافه کرد: «هدف قرار دادن آن‌ها (فرماندهان نصر) در تمام پروتکل‌ها و قوانین بین‌المللی اقدامی محکوم است. ازاین‌رو دولت ما در تلاش خواهد بود تا حاکمیت را تثبیت کند و برای عراقی مستقل در سیاست‌های خود که قادر به محافظت از فرزندانش است، اقدام نماید».

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق در بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اقدامی جنایتکارانه در حمله پهپادی به شهادت رسیدند.

دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، پارلمان عراق لایحه اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب و دولت این کشور را ملزم کرد که به حضور تمام نیروهای بیگانه به رهبری آمریکا در خاک عراق پایان دهد؛ اما اجرای این مصوبه در دولت پیشین عراق به طور کامل عملی نشد.

سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به دلیل نقش کلیدی در مبارزه با گروه‌های تروریستی-تکفیری داعش به‌ویژه در عراق و سوریه، در سراسر خاورمیانه مورد احترام هستند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول