اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

علائم سویه جدید کرونا مشابه سرماخوردگی است

متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به شیوع سویه جدید کووید_۱۹ و تاکید بر لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا، گفت: گلودرد، سرفه، بدن‌درد و علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و دل‌درد از جمله علائم شایع این سویه جدید است و در صورت بروز علائم مشابه سرماخوردگی باید مبنا را بر ابتلا به کرونا گذاشت.

علائم سویه جدید کرونا مشابه سرماخوردگی است

زهرا علی‌اکبریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها از جمله شست‌و‌شوی دست‌ها با آب و صابون، خودداری از شرکت در تجمعات و حضور در مکان‌های شلوغ و پرازدحام، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از شیوع موج جدید کرونا ضروریست.

متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به شیوع سویه جدید کووید_۱۹ و تاکید بر لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا، اظهار کرد: گلودرد، سرفه، بدن‌درد و علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و دل‌درد از جمله علائم شایع این سویه جدید است.

علی‌اکبریان بیان کرد: در صورت بروز علائم مشابه سرماخوردگی باید مبنا را بر ابتلا به کرونا گذاشت و ضمن رعایت بهداشت فردی حتی در منزل برای پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران و استفاده از ماسک، تا حد امکان از حضور در مراکز تجمعی و عمومی خودداری کرد.

وی زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا کافی ندانست و افزود: نباید تصور کرد که اگر فردی قبلا به کرونا مبتلا شده و یا واکسن تزریق کرده است، از ابتلا به سویه جدید این بیماری مصون خواهد بود.

متخصص بیماری‌های عفونی، قدرت سرایت و مرگ‌ومیر سویه جدید کرونا را شدیدتر دانست و تاکید کرد: افرادی که واکسینه نشده‌اند و افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آن‌ها می‌گذرد، باید دز یادآور تزریق کنند و به سایر افراد نیز طبق آخرین پروتکل‌ها تزریق واکسن یک‌بار در سال توصیه می‌شود.

وی در پایان مهمترین راه پیشگیری از همه‌گیری سویه جدید بیماری کرونا را تزریق واکسن اعلام کرد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول