اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جان فدا | روایتی از ماموریت سخت «حاج قاسم» در فتح‌المبین/حکایت اطاعت محض حاج قاسم از امام «ره»

فرمانده هشت سال دفاع مقدس روایت‌های جالبی از جان فشانی‌های حاج قاسم سلیمانی دارد.

جان فدا | روایتی از ماموریت سخت «حاج قاسم» در فتح‌المبین/حکایت اطاعت محض حاج قاسم از امام «ره»

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سردار محمد مارانی امروز در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در محل حسینیه ثارالله یاسوج اظهار کرد: حاج قاسم خود را مدیون دفاع مقدس می دانست و در ادوار زندگی خود را در برابر ولی فقیه مقلد می‌دانست.

وی گفت: در کتاب هرگز نترسیدم آورده است که در دوران جوانی در یک رستوران کار می‌کردم ماوران پهلوی به یک دختر توهین کرده بودند و همان موقع به شدت با آن دو مامور برخورد کرده بود لذا حس انسان‌دوستانه را از همان اوان جوانی داشت.

این فرمانده در همین خصوص گفت: حاج قاسم می گوید در جایی دیگر در زمانی که تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم پهلوی بود در کرمان دیدم ماموران ایستاده‌اند و بچه‌های مذهبی را زیر نظر دارند و باید طوری برخورد می‌کردیم که نگاه آن‌ها از جوانان غافل می‌شد و تعرضی به آن‌ها نمی‌کردند به همین خاطر جلو رفتیم و حواس آنها را پرت کردیم تا جوانان از آنجا دور شوند.

سردار مارانی گفت: بعد از انقلاب حاج قاسم وارد سپاه می‌شود و به آموزش نیروها می پردازد و با دو گردان در بستان شجاعت به خرج می‌دهد و با اولین اعزام در جبهه آن چنان خود را در صحنه نبرد نشان می‌دهد که توجه همگان را جلب می‌کند.

وی افزود: هر چند که همان اولین روزها مجروح می‌شود اما آن چنان خود را به فرماندهانش معرفی کرد که شهید حسن باقری به عنوان فرمانده ارشد در سپاه به فرمانده سپاه توصیه می‌کند او را به عنوان فرمانده تیپ کرمان معرفی کند و در عملیات فتح المبین فرماندهی می‌کند.

سردار مارانی با اشاره به اینکه ما از نزدیک و از سال 60‌ چه در جبهه و از سال ۷۶ در لشکر ثارالله در خدمت ایشان بودیم گفت: از همان فتح المبین یک مامورایت بسیار سخت را پذیرفت و بیش از بیست تا سی کیلومتر باید با نیروها حرکت می‌کرد تا به دشمن برسد، خود را به دشمن رساند و نزدیکی صبح آن عملیات لغو شد و با همان وضعیت برگشتند و فردا دوباره همان عملیات را انجام دادند این استقامت به دلیل آن است که رزمندگانش او را پذیرفته بودند تا از فرمانده اطاعت پذیر باشند اگر فرمانده خودش مقید باشد به زیر مجموعه هم سرایت خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که در طول دفاع مقدس بسیار از این صحنه ها پیش می‌آمد یادآور شد:  او خصوصیات بارزی داشت با تمام وجود کار و برنامه و ماموریت را انجام می داد به موضوع اطاعت پذیری از ولایت توجه خاص داشت.

سردار مارانی به خاطره‌ای از حاج قاسم در عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: در خیبر فرمانده گردان بودم و دیدم که حاج قاسم وارد خط شد و گفت؛ می دانی اینجا کجاست؟ گفتم جزیره جنوبی است؛ به ما گفت امام فرموده که باید این جزایر به هر طریق حفظ شود و چند بار آن را تکرار کرد که حتی یک نفر مانده باید از این جزیره دفاع کنیم و تاکید می کرد امام فرموده است.

وی افزود: او فرماندهان بزرگی مثل میر حسینی و یوسف‌الهی را تربیت کرد اگر بخواهیم از شاگردان او نام ببریم نام آنها زیاد است آن‌ها عارفانی بودند که خیلی از علمای بزرگ اگر سال‌ها در حجره‌ها سخت کوشیدند و به درجات عرفانی رسیدند اما شاگردان حاج قاسم ره صد ساله را یک شبه پیمودند و در عرض سه تا چها ماه به این درجات رسیدند مثل شهید زندی که هنگام مرگ تنها فرزندش اصرار حاج قاسم را برای رفتن به خانه نپذیرفت و جبهه را ترک نکرد و به حاج قاسم گفت می‌دانم که فرزندم فوت کرده اما به خانواده گفتم که او را تشییع کنند و فرد زندانی را آزاد کنند.

سردار مارانی به خاطره‌ای دیگر از حاج قاسم اشاره کرد و گفت: در روز پاسدار حاج قاسم در حال صحبت بود و شهید زندی هم با چفیه‌ای به دور سر آن آخر جلسه نشسته بود که حاج قاسم او را به عنوان پاسدار نمونه معرفی کرد و از او خواست تا جلو بیاید و او را چند بار صدا زد که با اصرار آمد و به حاج قاسم گفت تو به من ظلم کردی که من را به عنوان پاسدار نمونه معرفی کردی و این مرتبه‌ای است که شاگردان حاج قاسم به آن رسیده بودند.

وی تصریح کرد: شجاعت شهید سلیمانی کم نظیر بود در سخت ترین لحظات جنگ در والفجر ۸ و کربلای پنج او مرد سختی ها بود و رهبری قبل و بعد از شهادت حاج قاسم به این رشادت ها اشاره می‌کند و می‌فرماید که سلیمانی خودش هم شهید زنده است.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: هر کسی به این مراتب نمی رسد مردمداری حاج قاسم کسانی را که از جبهه و جنگ بریده شده بودند موجب شد تا دوباره به نظام وصل شوند.

این فرمانده گفت: به میزان هشتاد درصد خاک سوریه از دست رفته بود و مسوولان چمدان به دست مترصد فرار بودند که حاج قاسم در آن جا برایشان توضیح داد و تشکیل یک ارتش وسیع اسلامی از فاطمیون و زینبیون گرفته تا حزب الله و حشد الشعبی که این ها ارتش جهان اسلام شدند و در حالی که استکبار جنگ نیابتی راه انداخته بودند نه تنها جنگ نیابتی شکست خورد بلکه ارتش یک دست اسلامی تشکیل گردید و این کارها تنها از یک شخصیت بزرگ مثل حاج قاسم بر می‌آمد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول