اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

باقری: همکاری ایران و آژانس ادامه خواهد داشت

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مؤثر و مسؤول آژانس و NPT و دارای توانمندی‌ها، دانش و فناوری هسته‌ای، همواره همکاری جدی و مؤثر با آژانس داشته و در ادامه نیز این همکاری قطعا ادامه خواهد داشت.

باقری: همکاری ایران و آژانس ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۱۲ دی ماه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: روند گفت‌وگوها یک مسیر پیوسته‌ای بوده و الان هم پیوسته است. وقفه در آن ایجاد نشده است. کارها به طور جدی پیگیری می‌شود و لازم نیست فضاسازی رسانه‌ای صورت بگیرد. 

وی درباره سفر گروسی مدیرکل آژانس به تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو موثر و مسؤول آژانس و NPT و به عنوان کشوری که دارای توانمندی‌ها و دانش و فناوری هسته‌ای است همواره همکاری جدی و موثر با آژانس داشته است و در ادامه این همکاری قطعا ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه درباره پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی نیز اظهار داشت: ما در اینجا باید تلاش کنیم و از همه ظرفیت‌های ملی خودمان و عراق استفاده کنیم تا بتوانیم در عرصه بین‌المللی سازوکارهایی را تعقیب کنیم که بر اساس آن چارچوب‌ها و مولفه‌های حقوق بین‌الملل، بتوانیم جنایتکاران و تروریست‌ها را مورد پیگرد قانونی قرار دهیم.

وی افزود: بحث مستندسازی این پرونده اخمیت زیادی داشته و در ایران و عراق کارهای جدی در این خصوص انجام شده و همچنین ارتباط و اتصال مستنداتی که ما و عراقی‌ها داریم فرآیندی است که به طور جدی دنبال می‌شود و امیدواریم که در دور جدید کمیته مشترکی که بین ایران و عراق است و در آینده نزدیک در تهران برگزار می‌شود، بتوانیم فصل جدیدی را در پیگیری این پرونده شاهد باشیم.

پایان پیام/ ت 3

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول