اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بایدها و نبایدهای پروژه احیای جمعیت درنا/ وجود ریسک بالا در احیای درنای سیبری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: بایدها و نبایدهای پروژه احیای جمعیت درنا را درنظر گرفتیم ولی این پروژه ریسک بالایی دارد موضوع مهم اینکه همین تلاش و اهتمام در راستای حفظ تنوع زیستی گامی مهم و البته در نوع خود ارزشمند است.

بایدها و نبایدهای پروژه احیای جمعیت درنا/ وجود ریسک بالا در احیای درنای سیبری

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره پروژه درنای سیبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در راستای انجام این پروژه تمهیدات لازم از جمله مکان برای تغذیه این گونه پرنده انجام شده و بخش پایانی کارها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بخش پایانی کار پیگیری مسائل حقوقی و بین‌المللی است که پیگیری‌ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است، افزود: در این زمینه یک‌سری مجوزهایی باید گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران اضافه کرد: همچنین از طریق سازمان، پیگیر مجوزها و پروتکل‌های لازم از سوی مجامع بین‌المللی هستیم.

کاویان با اعلام اینکه این اقدام حرکت خوبی در راستای حفظ و تنوع زیستی است، بیان کرد: درنا پرنده‌ای است که سال‌ها سال به‌صورت انفرادی به استان مازندران مهاجرت می‌کند و این مهم با هماهنگی سازمان حفاظت محیط‌زیست و نهادهای بین‌المللی درحال انجام است تا به‌دنبال تامین جفت برای این گونه در خطر انقراض باشند.

وی در ارتباط با بحث‌هایی که در ارتباط با جفت درنا و مسائل دیگری که در فضای مجازی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: این مهم پروژه تحقیقاتی برای حفظ تنوع زیستی درنا است و اینگونه نیست بدانیم این پروژه صد در صد به سرانجام می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: در راستای انجام این پروژه برای احیای جمعیت درنا تلاش می‌کنیم که امیدواریم نتایج خوبی برسیم ولی سازمان حفاظت محیط زیست اعتقادی این کار با ریسک بالایی همراه است.

کاویان یادآور شد: بایدها و نبایدهای این مهم را درنظر گرفتیم ولی این پروژه ریسک بالایی دارد موضوع مهم اینکه همین تلاش و اهتمام در راستای حفظ تنوع زیستی گام مهم و البته در نوع خود ارزشمند است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول