اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| ماجرای مرد بزرگ عملیات‌های نظامی و یک مدرسه

«تا کسی شهید نباشد، شهید نمی شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است». این‌ جمله را حاج‌قاسم، تنها چند سال قبل از شهادتش گفته است و چقدر حرف‌هایش بر دل می‌نشیند. حال چه خوب می‌شود اگر همین جمله را ملکه ذهن‌مان کنیم و روزگار بگذرانیم. برای هر کاری اول رضای خدا را در نظر بگیریم؛ از بزرگ‌ترین پروژه‌ها برای انجام یک کار خوب گرفته تا کوچک‌ترین کارها. بعد از آن است که دنیا، خبر خوب دیدن و شنیدن و خواندن برایش دور از ذهن نخواهد بود و سیطره سیاه‌نمایی رسانه‌هایی که نان‌شان در بد جلوه دادن حیات بشری است، نابود می‌شود.

خبر خوب| ماجرای مرد بزرگ عملیات‌های نظامی و یک مدرسه

گروه خبر خوب: «تا کسی شهید نباشد، شهید نمی‌شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می‌شود. تمام شهدا دارای این مشخصه هستند». این‌ها را سردار دل‌ها، شهید «قاسم سلیمانی» تنها چند سال قبل از آن سیزدهم دی ماه حزن انگیز، برایمان گفت و چقدر که حرف‌هایش بر دل می‌نشست، چه آنکه تک‌تک این جملات از دل برآمده بود و چقدر خوب می‌شود اگر همین چند جمله را ملکه ذهنمان کنیم و روزگار بگذرانیم.

برای هر کاری اول رضای خدا را در نظر بگیرم، سخت هم نیست‌ها، باور کنید. از بزرگترین پروژه‌ها برای انجام یک کار خوب گرفته تا کوچکترین کاری برای آوردن لبخند به لب یک انسان  تنها و غریب، همه حساب است.

بعد از آن است که دنیا با دیدن ما  آدم‌های نوعی، خبر خوب دیدن  و شنیدن و خواندن برایش دور از ذهن نخواهد بود و سیطره سیاه نمایی رسانه‌هایی که نانشان در بدجلوه دادن حیات بشری است نابود می‌شود، پس بیایید شهید بودن را تمرین کنیم، خدا را چه دیدید شاید روزی شهادت هم نصیبمان شد.

ماجرای مرد بزرگ عملیات‌های نظامی و یک مدرسه  

حرف از قاسم سلیمانی که به میان می آید همه می‌دانیم داریم در مورد مرد میدان عمل، حرف می‌زنیم. کسی که تقریبا سه سال است زمین از حضور پرخیرش بی نصیب است، اما باقیات الصالحات این انسان شریف، در زندگی بسیاری از ما جریان دارد به ویژه بچه‌ها، آخر او عجیب دل به دل بچه‌ها می‌داد و آنها را آینده سازان این مرز و بوم می‌دانست.

سردار «قاسم سلیمانی» مرد بزرگ عملیات‌های نظامی، حتی از کلنگ زنی ساخت یک مدرسه هم غافل نبود و  مهر 1395 کلنگ احداث یک مدرسه را در ملایر زد و حالا قرار است در سالگرد آسمانی شدنش این مدرسه افتتاح شود.

مدرسه ای که تمام  18 کلاس و زمین 2 هزار و 600 متری اش شروع بودنشان را به دست بزرگمردی تجربه کرده‌اند که با وجود نبودنش، بودنش بیش از همیشه حس می‌شود.که به راستی شهیدان زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند و خوش به حال ما که بودن در عصر چون شمایی را زندگی کرده‌ایم.

 

این کاشمری های اهل دل و یک «حسینه بی نشان»

تا به حال شده دلتان پر بکشد برای رفتن به جلسه روضه، یک دل سیر عزاداری و نشاط بعد از عزا، ولی دستتان کوتاه باشد و خرما بر نخیل؟ مثلاً راه دور باشد یا پای رفتنی نباشد، بیماری و بی حالی به جانتان افتاده باشد، یا مادری باشید که بچه هایش را نمی‌تواند راه دور و دیر ببرد و پای تلویزیون نشستن هم جواب دل بی قرارتان را ندهد؟ 

در شرق کشورمان ایران، جنوب‌غربی استان خراسان رضوی،۲۴۰ کیلومتر مانده به مشهد الرضا، عده‌ای نه تنها خودشان به هیات می‌روند،‌بلکه ایام فاطمیه امسال به فکر آنها که نمی‌توانند به مجلس عزاداری بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) بیایند هم بود‌ه‌اند، نه اینکه فکر کنید پول زیادی به آنها رسیده یا از بی کاری به فکر کار خوب افتاده باشند، حتمی هم کار و زندگی دارند و هم پولشان از پارو بالا نمی‌رود، ولی خب تا دلتان بخواهد شور دارند و شعور و صد البته خلاقیت.

این هیأتی‌های شهر کاشمر، اتوبوسی را سیاه پوش کردند و طرحی به اسم  «حسینیه بی‌نشان» را بدون ادا و اطوارهای مرسوم کلید زدند و با آن اتوبوس به جای جای شهر سر زدند. مقابل مدارس، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، کلانتری‌ها و ... رفتند، آدم ها را دعوت کردند تا داخل این حسینیه سیار بیایند، هر بار 50 تا 60 نفر آمدند جان دل به شنیدن کلام الله مجید و سخنرانی و مداحی سپردند. حالا 34 مجلس عزا و حضور 2 هزار و 400 نفر عزادار در حافظه این اتوبوس خوش روزی ثبت شده و 2 هزار و 400 نفر دل سبک کردند.  

 

 پهپاد مهاجمی که موشک مرصاد سرنگون کرد

نوبتی هم که باشد، بعد از اقدام خودجوش و جهادی هم وطنانمان، خوب است از جهادگران عرصه امنیت آن هم در حریم‌های مختلف سرزمین‌مان حرف بزنیم. آخر باز هم کاری کردند کارستان. ارتشی‌های عزیز کشورمان را می‌گویم، در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، یک پهپاد مهاجم را که  -در نقش نیروی متخاصم- قصد داشت از سمت دریا به حریم هوایی ایران نزدیک شود، درجا و به موقع  با رادار سامانه موشکی تاکتیکی بومی مرصاد سرنگون کردند، آن هم در فاصله ۱۵۰ کیلومتری و در ارتفاع ۲۵ هزار پا. 

به این می‌گویند یک کار تمیز و درست و درمان، البته مرصاد هم خوب سامانه‌ای است. متحرک است و قدرت کشف آن از ۱۱۰ کیلومتر به ۱۵۰ کیلومتر افزایش یافته و با استفاده از فن‌آوری‌های به‌روز دقت و تدوام عملیاتی بالایی دارد و اهداف را در فاصله ۴۰ کیلومتری منهدم می‌کند. درضمن، قابلیت این را دارد که در کمتر از ۷ دقیقه استقرار و بعد از شلیک موشک در همان مدت زمان موقعیت خود را تغییر دهد. تا الان هم که سربلند از امتحانش بیرون آمده است، درست مثل نظامی‌های کشورمان ایران که همیشه و در سخت‌ترین دوران‌ها هم سربلندمان می‌کنند.

 «چشمی،  ترابی ، قلیزاده» ترکیب برنده امروز

خیلی  از جام جهانی و شور و شوق همه‌مان از بازی‌های تیم ملی نگذشته، به ویژه گل‌هایی که زدیم و لحظاتی که همه ایران سراسر شادی و نشاط بود، ولی همه می‌دانیم قهرمان بودن یک چیز است و منش پهلوانی داشتن یک چیز دیگر. تعارف که نداریم خیلی‌هایمان بعد از تمام شدن دوره بازی تیم ملی د رجام جهانی چرتکه به دست شروع کردیم به حساب و کتاب که ملی پوشان قرار است چقدر پاداش بگیرند و اصلا حق‌شان این همه پول و تشویق و روی دست بردن هست یا نه.

 آدمیزاد است و فکرش که ممکن است به هزار جا برود، ولی همین چند وقت پیش، درست در شب یلدا خبر رسید 20 نفر از زندانیان  جرائم غیر عمد استان لرستان به همت و کمک مالی بازیکنان تیم ملی کشورمان، دوباره نعمت آزادی نصیب شان شده.

جانم برایتان بگوید حالا هم خبر رسیده،  ۲۰ زندانی بدهکار مالی اهل چهارمحال با بدهی بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال به همت ستاد دیه، دست به دست دادن آقایان روزبه چشمی، مهدی ترابی و علی قلیزاده و گذشت شکات از زندان آزاد شده‌اند و کانون خانواده‌هایشان با برگشتن آنها گرم شده است. به گمانم این بازیکنان هم گل زدند و هم گل کاشتند، دمشان گرم! که حقیقتاً گذشتن از پول برای غیر، توانی می‌خواهد هزار بار بیشتر از 90 دقیقه دویدن و فتح دروازه حریف.

نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است

«نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید». این حدیثی از امام حسین (ع) است. او که مال که هیچ، خانواده و عمر و جانش را فدای هدایت و رستگاری امتش کرد. او که عالمی دل به محبتش داده‌اند.

اگر این حرف را با دل و جانمان باور کنیم دیگر کمک کردن و یاری رساندن به هم نوع مان برایمان سخت نخواهد بود و چه دنیایی می شود این دنیای پر از نعمت، دنیایی گواراری وجود تک تک مان.

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول