اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

۷ هزار ایده در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها ثبت شده است

رئیس مرکز مطالعات و پایگاه استنادی امور جهان اسلام به ثبت ۷ هزار ایده در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها اشاره کرد و گفت: نظام ایده‌ها و نیازها از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم است.

۷ هزار ایده در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها ثبت شده است

به گزارش گرروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی وزارت علوم، سید احمد فاضل زاده رئیس مرکز مطالعات و پایگاه استنادی امور جهان اسلام  در نشست دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان، اظهار کرد: مرکز مطالعات و پایگاه استنادی جهان اسلام در سه دهه فعالیتش به جایگاه سومی در جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به مقدمات تشکیل isi اسلامی، افزود: تولید شناسه دیجیتال اشیای بین المللی، بررسی و شناسایی محققان و دانشمندان برتر و نمایه سازی نشریات از جمله اقدامات مرکز isc برای برای تشکیل isi اسلامی است.

رئیس مرکز مطالعات و پایگاه استنادی امور جهان اسلام، معرفی رتبه بندی‌های دانشگاه‌های ایران و کشورهای اسلامی را بخشی از برنامه‌های این مرکز دانست و بیان کرد: در کنار توجه به داده‌های آماری، به روش‌ها و محتواسازی علمی اهمیت ویژه داده می‌شود.

فاضل زاده با بیان اینکه نظام ایده‌ها و نیازها از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم است، گفت: بیش از ۷ هزار ایده با موضوعات مختلف در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها ثبت شده که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به توسعه خوب تفاهم نامه‌های بین المللی، افزود: عقد تفاهم نامه‌ها و تشکیل کارگاه‌های بین المللی در سطح دانشگاه‌ها در راستای واکاوی موضوعات مشترک، کار بسیار ارزشمندی است.

رئیس مرکز مطالعات و پایگاه استنادی امور جهان اسلام با بیان اینکه دانشگاه گیلان رتبه پانزدهم را در دانشگاه‌های کشور دارد، گفت: از بین ۱۱۰ دانشگاه در کشور دانشگاه گیلان، رتبه پانزدهم را کسب کرده که نشان دهنده رشد علمی این مجموعه است. فاضل زاده با اشاره به رتبه بالای دانشگاه گیلان در بین رتبه بندی ۸ کشور اسلامی، بیان کرد: دانشگاه گیلان از بین ۴۶۱ دانشگاه، رتبه ۸۵ را به نام خود ثبت کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول