اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

هم‎‌اندیشی اساتید 6 رشته دانشگاهی درباره سد چم‌شیر

نشست هم‌اندیشی اساتیدی از رشته‌های محیط زیست، عمران آب، زمین‌شناسی، کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت و حکمرانی درباره بررسی مخاطرات آبگیری سد چم‌شیر، در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد.

هم‎‌اندیشی اساتید 6 رشته دانشگاهی درباره سد چم‌شیر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی دانشگاه تهران، در پی ابراز نگرانی‌هایی از سوی دانشگاهیان، متخصصان و فعالان محیط‌زیست درباره چالش‌های آبگیری سد چم‌شیر، نشستی با حضور تعدادی از متخصصان رشته‌های مرتبط با موضوع سد چم‌شیر در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد.

اساتید حاضر در این نشست، ضمن بررسی پیشینه مطالعات علمی سد چم‌شیر، مسائل مرتبط با شور شدن مخزن بعد از آبگیری، ناپایداری سازه سد، پیامدهای احداث سد از دیدگاه محیط‌زیست، مباحث فنی زمین‌شناسی، اجتماعی و اقتصادی این موضوع را بررسی کرده و در مجموع در زمینه بارزترین این پیامدهای احتمالی که شامل تخریب اراضی پایین‌دست ناشی از شوری و تخریب محیط زیست است، ابراز نگرانی کردند.

روح‌اله نوری، عضو هیأت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و دبیر این نشست هم‌اندیشی، با تاکید بر اینکه اعضای هیأت علمی لازم است حوزه‌های تخصصی خود را برای حل مسائل کشور با حساسیت دنبال کنند، درباره آنچه که تحت عنوان آبگیری قریب‌الوقوع سد چم ‌شیر عنوان می‌شود، هشدار داد.

وی با اشاره به قرار گرفتن سازندهای شور زمین‌شناسی و همچنین قرارگیری تعدادی چاه نفت در محدوده مخزن سد، اظهار داشت: آبگیری از سد چم‌شیر می‌تواند این سد را در شرایطی مشابه یا حتی حادتر از سد گتوند قرار دهد.

نوری افزود: دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با توجه به توانمندی‌های بین‌رشته‌ای و همچنین با توجه به ظرفیت موجود در سایر دانشکده‌های دانشگاه تهران، می‌تواند در این زمینه نقش محوری داشته باشد تا ضمن استفاده از توانمندی‌های علمی سایر ذی‌نفعان و دیگر دانشگاه‌ها، در جهت حفظ منافع ملی، نظر جامعه دانشگاهی و متخصصان علمی را به نظام حکمرانی کشور ارائه نماید.

وی تاکید کرد: لازم است تا زمان برطرف شدن ابهامات فعلی و رفع دغدغه‌ها درباره آبگیری سد چم‌شیر، آبگیری این سد از سوی متولیان به تعویق افتد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول