اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

جان فدا|بیش از 2000 برنامه ویژه روز مقاومت در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: بیش از دو هزار فعالیت و برنامه به مناسبت بزرگداشت روز جهانی مقاومت در استان سمنان برگزار می‌شود.

جان فدا|بیش از 2000 برنامه ویژه روز مقاومت در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ظهر امروز در آستانه روز جهانی مقاومت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بی‌شک اگر درایت، شجاعت، تجربه هشت سال دفاع مقدس و روحیه جهادگری سردار سلیمانی نبود، مهار داعش برای جبهه مقاومت بسیار دشوار می‌شد و خطر بزرگی منطقه و حتی کشور را تهدید می‌کرد. با مهار داعش، نام سردار سلیمانی برای همیشه در تاریخ مقابله با تروریسم در جهان جاودانه شد.

وی گفت: سردار سلیمانی، مرد میدان عمل بود و پس از آنکه سال‌ها در دفاع مقدس تجربه اندوخت و به فرمانده بزرگ، شجاع و مخلص تبدیل شد، از این عرصه کنار نکشید و در جبهه‌ای دیگر به دفاع از اسلام و ارزش‌های آن وارد میدان شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: با جهاد حاج قاسم و جبهه مقاومت بود که داعش زمین‌گیر شد و سردار سلیمانی در سایه مکتب امامین انقلاب، مجاهدت‌های بزرگی را در تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت را به ثبت رساند.

سلامی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی نشان داد که نظام سلطه قدرت رویارویی مستقیم با جبهه مقاومت اسلامی را ندارد و دشمنان فرمانده دل‌ها سردار سلیمانی را هدف قرار دادند تا آن جبهه شکسته شود؛ ولی به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید سلیمانی و مکتب حاج قاسم از سردار سلیمانی برای استکبار جهانی خطرناک‌تر است.

وی افزود: شهید سلیمانی قهرمان ملی و امت اسلام است و به الگویی برای تمام جوانان آزاداندیش و حق‌جو در تمام دنیا تبدیل شد. امروز ما به مکتب حاج قاسم مانند گذشته نیاز داریم؛ چراکه نماد هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی مقاومت در استان سمنان گفت: بیش از دو هزار فعالیت و برنامه توسط نهادهای مختلف و دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح به مناسبت بزرگداشت روز جهانی مقاومت در استان سمنان اجرا خواهد شد.

سلامی ادامه داد: برنامه‌های گسترده در سطح رده‌های مقاومت سپاه و بسیج، زنگ مقاومت در یک هزار مدرسه استان، برگزاری پویش‌های مردمی، دانش‌آموزی و دانشجویی، برگزاری طرح شاد شهید حاج قاسم سلیمانی در 450 کلاس درس و برگزاری هشت اجلاسیه شهرستانی به مناسبت روز جهانی مقاومت انجام می‌شود.

وی از برگزاری نشست‌های بصیرتی و تخصصی با محوریت شهید سیلمانی در دانشگاه‌های استان، مراسم ویژه روز جهانی مقاومت با حضور آیت‌الله اختری در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان و تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و مدافعان حرم خبر داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به عطرافشانی و گل‌باران گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام، رونمایی از 100 اثر فرهنگی، ادبی، هنری و رسانه‌ای دفاع مقدس و مقاومت و برگزاری یادواره‌های شهدا با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس اشاره کرد.

سلامی گفت: برگزاری جشنواره استانی مشق عشق، برگزاری فراخوان فرهنگی هنری عقیق با محوریت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام، بخش فیلم‌های سینمایی مرتبط با مقاومت اسلامی در سینماهای استان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای بزرگداشت روز جهانی مقاومت در استان سمنان است.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول