اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۷۲۳ هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه با آفت شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات و علف‌های هرز در ۷۲۳ هکتار مزارع گندم و جو مازندران در سال زراعی جاری خبر داد.

۷۲۳ هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه با آفت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،  عبدالرحمن زاغی از مبارزه با آفات و علف‌های هرز در ۷۲۳ هکتار مزارع گندم و جو  مازندران در سال زراعی جاری خبر داد.

وی با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در ۵۸۹ هکتار مزارع گندم استان، گفت: با آفات در ۵۱۵ هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شد که ۴۸۵ هکتار آن علیه حلزون، ۱۵ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۱۵ هکتار با کرم مفتولی بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با علف‌های هرز پهن برگ در ۲۴ هکتار و توام (دومنظوره) در ۵۰ هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی تصریح کرد: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس انجام شد.

این مسؤول درباره مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در مزارع جو استان، بیان کرد: تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در ۱۳۴ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

وی به مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در ۱۰۳ هکتار و کرم مفتولی در ۱۰ هکتار مزارع جو استان اشاره کرد و گفت: تاکنون علیه علف‌های هرز کشیده برگ در ۱۵ هکتار و پهن برگ در ۶ هکتار مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول