اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

راهنمای عملی ترویج کتاب و کتابخوانی را در این اثر بخوانید

کتاب «ترویج کتاب: راهنمای عملی» به قلم یوسف عابدی، مصطفی آهنگر و مریم چهرقانی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ و روانه بازار نشر شد.

راهنمای عملی ترویج کتاب و کتابخوانی را در این اثر بخوانید

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «ترویج کتاب: راهنمای عملی» به قلم یوسف عابدی، مصطفی آهنگر و مریم چهرقانی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ و روانه بازار نشر شد.

این کتاب به سه موضوع اصلی ترویج کتاب چیست؟ چرا کتاب را ترویج می‌دهیم؟ و چگونه می‌توانیم آن را به‌خوبی انجام دهیم؟ می‌پردازد.

در بخش چیستی به مفاهیم اصلی و محیط ترویج کتاب پرداخته، در بخش چرایی به ضرورت‌ها و انگیزه‌های ترویج کتاب اشاره کرده و در بخش چگونگی قدری مفصل‌تر اصول ترویج کتاب را مورد بررسی قرار داده است و علاوه بر روش‌های برخاسته از تجربه، به نبایدها هم پرداخته است.

امروزه، دیگر با روش‌های منسوخ قدیمی نمی‌توانیم مردم را به کتاب‌خوانی دعوت کنیم و انتظار داشته باشیم کتاب بخوانند. مردم باید پیش از خرید و خواندن کتاب، ارزشی که برایشان ایجاد خواهد شد را درک کنند و تصمیم بگیرند. برای معرفی ارزش کتاب به مخاطبان کارهای زیادی انجام می‌شود اما تابه‌حال کمتر به توسعه مبانی نظری و راه‌کارهای عملی این حوزه پرداخته شده است.

هدف این کتاب به‌طور مشخص، آشنایی ناشران و نویسندگان و کتاب‌فروشان و مروجان و سایر گروه‌های فعال در حوزه کتاب با تبلیغات، بازاریابی، ترویج کتاب و جدیدترین فنون و مهارت‌های آن است. این کتاب به دنبال ارائه نگرش صحیح‌تری از کار ترویج کتاب، سرنخ‌هایی برای کسب دانش و توسعه مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه است. مباحث این کتاب برای همه گروه‌ها و نقش‌های فعال در حوزه کتاب (نویسنده، مترجم، تصویرگر، صفحه‌آرا، ناشر، چاپ‌کننده، صحاف، پخش‌کننده، کتاب‌فروش، کتابخانه‌های عمومی و آموزشگاهی و دانشگاهی و تخصصی، بلاگرها، خریدار و خواننده) مفید است.

 این کتاب همچنین از طریق فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و چهارراه ولیعصر، کتاب‌فروشی شانزده در دسترس عموم قرار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول