به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «ترویج کتاب: راهنمای عملی» به قلم یوسف عابدی، مصطفی آهنگر و مریم چهرقانی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ و روانه بازار نشر شد.
این کتاب به سه موضوع اصلی ترویج کتاب چیست؟ چرا کتاب را ترویج میدهیم؟ و چگونه میتوانیم آن را بهخوبی انجام دهیم؟ میپردازد.
در بخش چیستی به مفاهیم اصلی و محیط ترویج کتاب پرداخته، در بخش چرایی به ضرورتها و انگیزههای ترویج کتاب اشاره کرده و در بخش چگونگی قدری مفصلتر اصول ترویج کتاب را مورد بررسی قرار داده است و علاوه بر روشهای برخاسته از تجربه، به نبایدها هم پرداخته است.
امروزه، دیگر با روشهای منسوخ قدیمی نمیتوانیم مردم را به کتابخوانی دعوت کنیم و انتظار داشته باشیم کتاب بخوانند. مردم باید پیش از خرید و خواندن کتاب، ارزشی که برایشان ایجاد خواهد شد را درک کنند و تصمیم بگیرند. برای معرفی ارزش کتاب به مخاطبان کارهای زیادی انجام میشود اما تابهحال کمتر به توسعه مبانی نظری و راهکارهای عملی این حوزه پرداخته شده است.
هدف این کتاب بهطور مشخص، آشنایی ناشران و نویسندگان و کتابفروشان و مروجان و سایر گروههای فعال در حوزه کتاب با تبلیغات، بازاریابی، ترویج کتاب و جدیدترین فنون و مهارتهای آن است. این کتاب به دنبال ارائه نگرش صحیحتری از کار ترویج کتاب، سرنخهایی برای کسب دانش و توسعه مهارتهای تخصصی و حرفهای در این زمینه است. مباحث این کتاب برای همه گروهها و نقشهای فعال در حوزه کتاب (نویسنده، مترجم، تصویرگر، صفحهآرا، ناشر، چاپکننده، صحاف، پخشکننده، کتابفروش، کتابخانههای عمومی و آموزشگاهی و دانشگاهی و تخصصی، بلاگرها، خریدار و خواننده) مفید است.
این کتاب همچنین از طریق فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و چهارراه ولیعصر، کتابفروشی شانزده در دسترس عموم قرار دارد.
پایان پیام/