اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ایجاد مراکز یادگیری محلی/ ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای

عضو شورای عالی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان، ایجاد مراکز یادگیری محلی است که مهارت‌های مختلف زندگی، حرفه‌ای و فنی، سواد بهداشتی، سواد رایانه‌ای و مهارت‌های مورد نیاز هر شهروند در آن آموزش داده می‌شود.

ایجاد مراکز یادگیری محلی/ ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی فرهادی عضو شورای عالی سازمان نهضت سوادآموزی در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: «سامانه جامع سواد آموزی» در خدمت کسانی است که برای سواد آموزی باید شناسایی و جذب شوند و آموزش ببینند. 

وی با بیان اینکه سامانه جامع سواد آموزی شامل دو بخش آموزش و پشتیبانی است، افزود: بخش آموزش این سامانه شامل استعلام ظرفیت و وضعیت سواد سوادآموزان، ثبت‌نام، تشکیل کلاس برای آنها، پایان آموزش، برگزاری آزمون‌ها و ثبت نمرات و صدور گواهی‌نامه‌هاست. 

عضو شورای عالی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه آمارهای مربوط به تعداد سوادآموزان به شهرستان‌ها و استان‌ها ابلاغ خواهد شد گفت: تمام نیروهای انسانی در این سامانه تعریف شدند و سوابق آموزش‌دهندگان و جایگاه و حد و حدود خدمات آنها نیز در سامانه ثبت خواهد شد. 

فرهادی اظهار کرد: اطلاعات و سوابق کارکنان دولت، مؤسسات فرهنگی و آموزشی که به شکل برون‌سپاری با ما همکاری دارند و هر کسی که به نوعی با سازمان فعالیت کرده است در این سامانه جامع ثبت و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. 

عضو شورای عالی سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: یکی از مسائلی که جزو برنامه‌ها و طرح‌های سازمان نهضت سواد آموزی قرار گرفته، ایجاد مراکز یادگیری محلی است که در آن مهارت‌های مختلف زندگی، حرفه‌ای و فنی، سواد بهداشتی، سواد رایانه‌ای و مهارت‌های مورد نیاز هر شهروند در آن آموزش داده می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول