اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

۱۳ مدل بورس تحصیلی جدید طراحی می‌شود

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، از طراحی ۱۳ مدل بورس تحصیلی جدید خبر داد.

۱۳ مدل بورس تحصیلی جدید طراحی می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از سازمان امور دانشجویان، محمد محمدی مسعودی با بیان فرصت‌های تحقیقاتی کوتاه مدت خارج و داخل از کشور مخصوص دانشجویان دکتری، گفت: برای هر دانشجوی دکتری جهت اعزام به فرصت مطالعاتی علاوه بر هزینه بلیت، متناسب با کشور مقصد تا ۲۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فرصت‌های تحقیقاتی در داخل کشور نیز تعریف شده است خاطر نشان کرد: به جز تخصیص اعتبار مخصوص پژوهش دانشجو، مقرری ماهیانه تا سقف چهار میلیون در ماه به دانشجو، هزینه غذا و هزینه خوابگاه به دانشگاه میزبان پرداخت می‌شود.

محمدی مسعودی از تلاش‌های این سازمان برای تصویب بورس‌های متنوع تحصیلی نام برد و بیان داشت: با توجه به ضرورت مستعد دانشگاه‌ها و لزوم پاسخگویی به نیازهای صنعت و جامعه سیزده مدل بورس در دست طراحی و پیاده سازی در دست است.

وی افزود: بنگاه‌های خصوصی چون صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش بنیان، نیازهای آتی خود در حوزه‌های تخصصی را به دانشگاه اعلام و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به طور کامل یا با مشارکت دولت بورسیه تحصیلی می‌شوند. این نوع بورس در مقطع کارشناسی با این ویژگی که حدود ۴۰ واحد اختیاری این دوره‌ها با نیاز صنعت مطابقت داشته باشد عملیاتی می‌شود.

مسعودی تأکید کرد دانشگاه صنعتی اصفهان این ظرفیت را دارد که از فرصت‌های تحقیقاتی کوتاه مدت بیشتری برای دانشجویان دکتری بهره‌مند شود و افزود: تشکیل این جلسات هم‌اندیشی کمک می‌کند از نظرات سازنده اساتید برجسته دانشگاه برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف این سازمان بهره‌مند شویم.

گفتنی است در این نشست مسعودی پیرامون روندهای داوری و تخصیص فرصت تحقیقاتی داخل و خارج از کشور و دیگر خدمات اداره بورس و اعزام دانشجویان با اعضای شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لازم به ذکر است بر اساس روند جدید، دانشجویان دکتری پس از تصویب پیشنهاد رساله و در سنوات آموزشی مجاز (کمتر از ۸ ترم تحصیلی) پس از انجام روند داوری در اداره کل بورس می‌توانند از فرصت تحقیقاتی خارج از کشور استفاده کنند.

پایان پیام/ ت 35

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول