اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دانشگاه ها تعاملات بین المللی خود را افزایش دهند

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: دانشگاه ها برای ماندگاری دانشجویان بین الملل باید تعاملات بین المللی خود را افزایش دهند.

دانشگاه ها تعاملات بین المللی خود را افزایش دهند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان کشور، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در مراسم تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نخستین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین الملل که در تابستان سال جاری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: جایگاه علمی برخی از دانشگاه های کشور در سطح جهانی و بر اساس ارزیابی های موسسات معتبر دنیا در رتبه های خیلی خوبی قرار دارد و ظرفیت جذب دانشجو و موقعیت بین المللی شدن را دارا هستند و نیاز است در این حوزه بازتعریفی صورت داده و تعاملات خود را حداکثری کنند و تنوع جذب دانشجویان از کشورهای مختلف جهان را در اولویت قرار دهند.

وی برگزاری المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین الملل را در راستای شناخت بیشتر دانشجویان خارجی از ظرفیت های ایران و ایجاد انگیزه میان آنان نام برد و از افزایش دو برابری دانشجویان خارجی از قریب به 120 ملیت تا سه سال آینده خبر داد.

داداش پور در ادامه سالن ورزش تیراندازی دانشگاه مازندران را افتتاح کرد و در حاشیه این افتتاحیه از رشته تیراندازی بعنوان ورزش مورد تاکید پیامبر اسلام "ص" نام برد و اظهار داشت: تیراندازی از رشته های مورد علاقه دانشجویان بویژه دانشجویان دختر است و با توجه به دقت و ظرافت این رشته ورزشی، دختران اقبال بیشتری دارند و در مسابقات ملی و بین المللی همواره صاحب عناوین قهرمانی هستند. معاون وزیر علوم گسترش این رشته ورزشی در سایر دانشگاه‌های کشور را نشانگر علاقمندی دانشجویان به تیراندازی دانست و از روسای دانشگاه ها خواست اهتمام افزون تری نسبت به توسعه ورزش تیراندازی داشته باشند.

وی افزود: سازمان امور دانشجویان از ورزش‌هایی که مورد استقبال دانشجویان باشد حمایت لازم را مبذول خواهد کرد و در طی یکسال اخیر کمک های مالی خوبی از اتاق‌های تندرستی، سالنهای بدنسازی، زمین های چمن مصنوعی و طبیعی فوتبال و پیست دوچرخه سواری بعمل آورده است.

داداش پور اضافه کرد: به دلیل پیشگیری از آسیب‌های جسمی، حرکتی در میان دختران، فضاهای ورزشی چند منظوره در خوابگاه ها از اولویت های سازمان محسوب می شود و دانشگاه ها در این عرصه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است هاشم داداش‌پور از سالن‌ها و اماکن ورزشی دانشگاه مازندران بازدید کرد و از نزدیک شاهد روند رشد و توسعه آنها قرار گرفت و حمایت های لازم را برای تسریع در به روز رسانی وسایل ورزشی را بعمل آورد.

پایان پیام/ ت 36

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول