اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

در نمایشگاه صنعت آب ایران/عروسک باران‌خواه یا «چمچه خاتون» رونمایی می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از رونمایی عروسک باران‌خواه، دست‌ساز و آئینی «چمچه خاتون» در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران»، با مشارکت ۱۶۴ شرکت داخلی و خارجی، ۹ دی‌ماه با حضور وزیر نیرو خبر داد.

در نمایشگاه صنعت آب ایران/عروسک باران‌خواه یا «چمچه خاتون» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یوسف غفارزاده اظهار کرد: عروسک باران‌خواه و دست‌ساز «چمچه خاتون» یا «چمچه گلین» که از دیرباز در منطقه آذربایجان در آیین باران‌خواهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران» رونمایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: زمانی که باران نمی‌بارد و کم آبی مردم را به ستوه می‌آورد، «چمچه خاتون» را می‌سازند تا با دست به دعا شدن و برگزاری آیینی نمادین، ابرهای بارنده را فراخوانند و زمین را سیراب از آبهای جاری ببینند.

بر این اساس، «چمچه خاتون» یا «چمچه گلین» نماد امید انسان به رحمت الهی است که در مدت چهار روز و طی روزهای ۹ تا ۱۲ دی‌ماه در فضایی به وسعت هفت سالن نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حضور خواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید، زمان بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران»، همه روزه ساعت ۸ تا ۱۶ خواهد بود و بازدید برای عموم آزاد است.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول