اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مونوکسیدکربن جان 13 اصفهانی را گرفت/ افزایش 27 درصدی گازگرفتگی در استان

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان گفت: در 9 ماهه امسال ۲۵۲ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن به ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد و از مجموع مسموم شده‌ها ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

مونوکسیدکربن جان 13 اصفهانی را گرفت/ افزایش 27 درصدی گازگرفتگی در استان

فرهاد حیدری سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۱۹ هزار و ۷۴۶ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آن‌ها ۱۵۷ هزار و ۸۲۰ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۱ هزار و ۹۲۷ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۳ هزار و ۶۴۲ مورد در مناطق شهری و ۱۸ هزار و ۲۸۵ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

حیدری با بیان اینکه میزان موارد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در این مدت ۲۵۲ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن به ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد که از این تعداد ۲۳۹ نفر با دریافت خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان و یا توسط واحدهای امدادی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و از مجموع مسموم شده‌ها ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با بیان اینکه امداد هوایی اورژانس استان در مدت مشابه در سال قبل، طی ۲۷ مأموریت امدادی، ۳۵ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده است از افزایش ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بالگرد امدادی اورژانس ۵۳ بار به مأموریت اعزام و ۷۷ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

وی بیان کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی و ۵ اتاق فرمان برخوردار است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول