اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آرام گرفتن لاله خوشنام زهرایی در سیل ارادت مردم دیار هزار سنگر

آملی‌های هزار سنگر همچون ۶ بهمن حماسه آفریدند و در زمستانی دیگر لاله خوشنام زهرایی را در سیل عشق و ارادت به اهل بیت بدرقه کردند.

آرام گرفتن لاله خوشنام زهرایی در سیل ارادت مردم دیار هزار سنگر

خبرگزاری فارس مازندران ـ قربانعلی مسافر| این روزها لحظه ثبت صحنه‌های طلایی و ماندگار است، صحنه‌هایی از دلدادگی، ولایت‌پذیری، ولایتمداری، شهادت‌طلبی و به سینه گرفتن مردان مردی که تمام وجود خود را برای ما وقف کردند.

حتی از جسم‌شان هم گذشتند، همچون مادرشان بی‌بی‌ زهرای مرضیه(س) بی‎قبر و بارگاه ماندند، بی‌نام رفتند و خوشنام‌تر از هر خوشنامی بازگشتند.

دیار علویان مازندران همانند سراسر ایران افتخارآفرین این روزها پلاک و استخوان فرزندانی را در دامن گرفت که با خدا معامله کردند و "عند ربهم یرزقون" شدند.

در ایام فاطمیه امسال نیز عطر و بوی آلاله‌های فاطمی به مشام جان می‎آید و مردم دیار هزار سنگر و حماسه اسلامی ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ نیز با استقامت و استواری به مثل دماوند کوه به میدان آمدند و با مشت گره کرده به دهان اجانب، استکبار و بدخواهان داخلی زدند و برای فرزند جوان به خون تپیده جبهه‌های نبرد حق علیه دشمنان بعثی "مجمع عزا" به سر گرفتند.

همه آمدند، پدران برایش پدری کردند، مادران مویه‌های مادرانه سر دادند، خواهران و برادران برایش خواهری و برادری کردند تا نکند غریب بماند هرچند در دنیای پر زرق و برق آلوده به گناه ما غریبه هستیم و آلاله‌های گلگون کفن آشنا‌تر از هزاران دوست و آشنا.

"خَله، خَله خش بموئی، نازنین ریکا، ته قدم اَمه چشمون سر خش‌تیپ برار" دل‌گویه خواهری بود که همانند ابر بهار در نخستین ماه زمستان می‎گریست.

اسپند، گل‎پر و عود دود کردند، وداع دل‌نشین و پرشوری داشتند و عصر امروز از ناحیه مقاومت بسیج تا میدان ۱۷ شهریور انقلابی و حسینی تابوت پیچیده در پرچم سه رنگ وطن را تشییع کردند تا در دل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شوق و اشتیاقی موج بزند، چرا؟ چون این لاله زهرایی برای خاکسپاری میهمان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است و این شهید زنده و ناظر از این پس در بین دانشجویان آملی روشنگری درخشان و تلألو دارد.

کاش روزی رسد که همچون شهیدان پروای نام و نشان نداشته باشیم و در کهف گمنامی خود مأوا بگیریم.

کاش روزی رسد که همچون شهدا در اوج گمنامی خوشنام در سیل عشق و ارادت مردم ولایتمدار تشییع شویم و در دامن پر مهر ملت آرام بگیریم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول