اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مسافران خوشنام عشق در آغوش دارالمومنین همدان

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر سه شهید خوشنام در جمع مردم دارالمومنین تشییع شد، سه شهید گرانقدر نیز در رزن و ملایر تشییع می‌شوند.

مسافران خوشنام عشق در آغوش دارالمومنین همدان

 خبرگزاری فارس-همدان: پیکر مطهر سه شهید گمنام تازه تفحص شده همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در پیاده‌راه میدان امام(ره) در جمع مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین تشییع شد.

شهدای خوشنام بازگشته از سفر کربلا در جمع عاشقانی از همه جنس و قشر از کودک تا مسن در مام وطن آرام خواهند گرفت. در سیل مشتاقان اشک حسرت در چشم همرزمان شهدا که از قافله شهادت بازمانده‌اند نور خورشید را در جمع بازتاب می‌دهد.

هرم گرمای وجود شهدا جوانان و نوجوانان را چنان مست کرده زمزمه عاشقی سر می‌دهند و دلدادگی.

این مسافران عشق از «مجنون» آمده‌اند از جزیره‌ای بین زمین و آسمان؛ از شلمچه، سرزمین زرخیزی که جسم مردان خدا را در بطن خود نگاه داشته و حالا این امانت‌های گران را در سالروز شهادت بانوی آب و آیینه به دست مردمان این دیار سپرده است.

هنوز دل‌ها بیقرار است، دل‌های مادران و پدرانی که چشم به راه فرزند مات و مبهوت‌اند، هر بار که مسافری از بهشت می‌آید دمی آرام می‌گیرند اما بی‌درنگ چشمه جوشان اشکشان باز هم جاری می‌شود.

هر پیکر امیدی در دل روشن می‌کند و چراغی در دل دشمن خاموش. آنها دیروز با خونشان دشمن را غرق کردند و امروز با پیکرشان آنها را عقب می‌زنند. این پرستوهای خوشنام دل بر گمنامی سپرده، آمدند تا دوباره بگویند عشق پایان ندارد و امید بی‌نهایت می‌وزد.

چند روزی است برف و باران خیابان‌های شهر را آب و جارو می‌کند به یمن این حضور، امروز هم خوشید زمستانی پرصلابت زمین را برای ورود خاکی‌های آسمانی نورافشانی می‌کند، نسیم سرگردان گاهی می‌وزد تا قطره‌های اشک عشاق تنها نصیب یک قطعه از زمین نشود تا ابر و باد و مه و خورشید فلک از نورشان بهره بگیرند.

امروز زمین دارالمومنین قطعه‌ای از بهشت است به یمن ورودشان

شانه‌ها لرزان است و چادرها روی سر و دست‌ها روی صورت؛ پیکر‌های خوشنامان دست به دست می‌روند همه از خود بیخود شده‌اند، فریاد «یا زهرا» تا آسمان می‌رود، دست‌ها تلاش می‌کنند تابوت خوشنامان را تبرک کنند و به صورت بکشند، حالا دست‌ها بالا می‌رود و بی‌محابا بر سینه فرود می‌آید تا شاید فراموش شود درد پهلوی حضرت مادر! اما مگر این درد خاموش می‌شود، دردی که تا عالم جاری است در وجود آدمی در آسمان و زمین نهفته است تا آنکه فرزند حضرت مادر بیاید و انتقام پهلوی شکسته او را بگیرد.

قرار است پیکر شهدای خوشنام در پارک خضر، اداره کل آموزش و پرورش و تربیت معلم شهید مقصودی  آرام بگیرند.

پایان پیام/ 89040

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول