اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا در لرستان مشاهده نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سویه جدید ویروس کرونا در آمریکا و اروپا در حال شیوع است و هیچ‌موردی ابتلا به سویه جدید کرونا در استان مشاهده نشده است.

موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مریم کوشکی در خصوص سویه جدید کرونا اظهار داشت: کرونای جدید زیر سویه‌های جدید BQ.1 و BQ.1.1 نام دارند و در اروپا و آمریکا به سرعت در حال گسترش است.

وی افزود: درمان‌های آنتی بیوتیکی بر روی این سویه کارایی ندارد و ابتلای قبلی به بیماری و ایمنی با واکسن مانع ابتلای جدید نمی‌شود، اما می‌تواند شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با علائم این ویروس گفت: گلودرد و سرفه، گرفتگی صدا، تب و لرز آبریزش بینی یا گرفتگی بینی سردرد، بدن درد و درد عضلانی، اسهال، تهوع و بی اشتهایی از علائم این زیر سویه هستند.

 کوشکی با اشاره به اینکه، این زیر سویه تاکنون در استان مشاهده نشده است، عنوان کرد: موج آنفلوآنزای بزرگسالان در استان در حال فروکش کردن می‌باشد، ولی آنفلوآنزای کودکان که بیشتر ریه کودکان را درگیر می‌کند در کشور و در استان شایع است که توسط یک ویروس تنفسی به نام RSV در کودکان و نوزادان مشاهده می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: شستن دست ،زدن ماسک ،رعایت فاصله ی اجتماعی و تهویه ی مناسب مکانهای سرپوشیده توصیه می‌شود، همچنین افراد مسن، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و مبتلایان به سرطان بایستی بیشتر مراقب خود باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول