اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شهردار بیرجند: طرح جامع پدافند غیر عامل بیرجند تصویب شد

شهردار بیرجند گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل شهر بیرجند در سازمان پدافند کشور تصویب شده و شهرداری بیرجند رتبه اول کشور در این خصوص را دارد.

شهردار بیرجند:  طرح جامع پدافند غیر عامل بیرجند تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی بهترین ظهر دوشنبه در همایش بازآفرینی شهری اطهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل شهر بیرجند در سازمان پدافند کشور مصوب شده و شهرداری بیرجند رتبه یک کشوری را در این زمینه دارد.

وی افزود: فلات ایران از نظر زلزله‌خیزی چتری فعال است که هر چند مدت بر اثر زلزله افرادی به کام مرگ می‌روند و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه بدون تردید اثرات ناگوار زلزله را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به تعدادی از زلزله‌های که در سال‌های گذشته در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاده‌اند، گفت: شش هزار و ۵۴۰ مترمربع یعنی ۶ درصد مساحت شهر بیرجند، بافت فرسوده است.

شهردار بیرجند تصریح کرد: در گذشته برای بازسازی بناهای موجود در بافت‌های فرسوده بسته‌های تخفیف ۵۰ درصدی برای صدور پروانه ساخت ارائه کرده‌ایم.

سفیر زلزله بم هم در این همایش گفت: ۱۹ سال قبل در چنین روزی زلزله‌ای به قدرت ۶.۶ ریشتر در بم اتفاق افتاد که در طول ۱۴ ثانیه همه شهر را به آوار تبدیل کرد.

رضا جزینی افزود: در این زلزله بیش از ۴۰ هزار کشته و ۱۰۰ هزار مجروح شدند و روح و روان مردم باقی مانده آسیب دید.

به گفته وی در آن روز سردار شهید سلیمانی و سردار شهید کاظمی برای کمک رسانی به مردم به کرمان آمدند و کمک‌های سپاه را بین آسیب دیدگان توزیع کردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با سفر سرزده هشت ساعته و با دقت و تیزبینی از مناطق زلزله زده بازدید کردند و با همکاری و هم دلی مردم از دل آوار، شهری جدید ساخته شد.

جزینی اظهار کرد: مردم بیرجند و خراسان جنوبی با مقاوم سازی خانه‌های خود باید از وقوع حادثه‌ای مانند بم جلوگیری کنند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول