اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سهم ۳۰ درصدی کشاورزی در سبد اشتغال گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان این استان را یکی از استان‌های مهم و اثرگذار در بخش کشاورزی در کشور دانست و گفت: ۵۰ درصد اقتصاد و ۳۰ درصد اشتغال استان گیلان متأثر از کشاورزی است.

سهم ۳۰ درصدی کشاورزی در سبد اشتغال گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در نشست شورای کشاورزی استان در سالن جلسات جهاد کشاورزی گیلان این استان را یکی از استان‌های مهم و اثرگذار در بخش کشاورزی در کشور دانست و اظهار کرد: ۵۰ درصد اقتصاد و ۳۰ درصد اشتغال استان گیلان متأثر از کشاورزی است. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان در بخش‌های مختلف افزود: بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در گیلان تولید می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنج ۲۰ میلیون ایرانی در گیلان تأمین می‌شود، گفت: زراعت برنج با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید ۷۵۰ هزار تن برنج، محصول اصلی و استراتژیک استان گیلان است. 

محمدی با اشاره به تقویت مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان بیان کرد: کشت و برداشت بخش اعظمی از اراضی شالیکاری به روش مکانیزه صورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی برداشت شلتوک در این استان افزود: در سال جاری با تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در بخش شلتوک عملکرد مثبت و چشم گیری داشتیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در بخش کشت دوم برنامه محور عمل کردیم، گفت: در بخش کشت قراردادی و رعایت الگوی کشت هم اقدامات اثربخشی در گیلان صورت گرفته است. 

محمدی با اشاره به افزایش سطح گلخانه‌ها در گیلان بیان کرد: با فعالیت‌هایی که صورت گرفته، سطح گلخانه‌های گیلان به ۹۸ هکتار رسید. 

وی با بیان اینکه کیوی از محصولات ارزآور برای کشور است، افزود: چهارمین تولید کننده کیوی در دنیا هستیم و این ظرفیت در گیلان هم بسیار مشهود است. 

وی با بیان اینکه کشاورزی در گیلان چهارفصل است، گفت: در هر فصل گیلان یک محصول کشاورزی دارد و این نشان دهنده ظرفیت‌ها و استعدادهای این استان در این بخش است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۳۵ هزار تن محصول زیتون در گیلان خبر داد و بیان کرد: برای حمایت از باغداران زیتون مقدار ۳۶ تن خرید تضمینی زیتون صورت گرفت. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول