اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

داستان 2 اسپانیایی؛ درس‌هایی که شاگرد از استاد برای قهرمانی لیگ جزیره آموخته است

آرسنال پس از چند سال ناکامی، در حال بازگشت به دوران اوج خود است.

داستان 2 اسپانیایی؛ درس‌هایی که شاگرد از استاد برای قهرمانی لیگ جزیره آموخته است

به گزارش خبرگزاری فارس، «میکل آرتتا» سرمربی تیم آرسنال سه سال به‌عنوان دستیار در تیم منچسترسیتی با «پپ گواردیولا» کار کرد و چشم‌انداز مربی‌گری آرتتا در پس موفقیت او در کنار گواردیولا شکل گرفت. نگرش گواردیولا در مربی‌گری آنقدر جذاب است که نشانه‌های آن را می‌توان در شیوه‌ای که آرتتا باز بازیکنانش رفتار می‌کند، مشاهده کرد.

آرتتا پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۶ می‌توانست در تیم‌های پایه آرسنال مشغول به کار شود اما ترجیح داد دستیار پپ باشد. در سه سال همکاری گواردیولا و آرتتا، سیتیزن‌ها حکمران لیگ جزیره بودند و آن‌ها دو قهرمانی لیگ، دو قهرمان جام اتحادیه و یک قهرمانی جام حذفی به دست آوردند.

«گیلم بالاگ» خبرنگار مشهور اسپانیایی در مصاحبه با شماره اخیر نشریه fourfourtwo درباره تأثیر گواردیولا بر شیوه مربی‌گری آرتتا می‌گوید: اگر آرتتا مربی‌گری را در خارج از منچسترسیتی آغاز می‌کرد، ممکن بود مسیر او به گونه‌ای دیگر رقم بخورد. تآثیر گواردیولا در این زمینه انکارناپذیر است. او آموخت که چطور با بازیکنانش ارتباط برقرار کند و همچنین در چه مواردی نباید ورود کند. او از پپ آموخت و آموخته‌های خود را هم به آن اضافه کرد؛ چیزهایی که نه تنها به سابقه بازی خود باز می‌گشت بلکه به مکانی که از آن‌جا امده بود هم مربوط می‌شود.

آرتتا اهل «گیپوسکوا» اسپانیاست، یکی از کوچک‌ترین مناطق ایالت باسک. این منطقه ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما مربیانی مانند «اونای امری»، «خولن لوپتگی»، «ژابی آلونسو» و ... را به فوتبال معرفی کرده است. اینجا منبع بی‌نظیری از استعدادهاست.

پس از قهرمانی در جام حذفی انگلیس در اولین سال حضورش در آرسنال، عملکرد توپچی‌های تحت هدایت آرتتا در ادامه  فصل ناامیدکننده بود اما او با ساختن دوباره تیمش با تأکید بر جوانی، انرژی و شوق یادگیری، موفقیت‌ها در لیگ برتر را آغاز کرد.

آرسنالِ آرتتا اکنون با ۱۴ بازی در صدر جدول لیگ جزیره است و با تیم دوم، منچسترسیتی پنج امتیاز فاصله انداخته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول