اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وداع دانشجویان سمنانی با لاله خوش‌نام زهرایی+ تصاویر

آیین باشکوه وداع و تجدید میثاق با پیکر مطهر و لاله خوش‌نام زهرایی در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد.

وداع دانشجویان سمنانی با لاله خوش‌نام زهرایی+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی، روحانیون، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، استادان، همکاران و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد.

در این آیین باشکوه، وداع و تجدید میثاق با پیکر مطهر و لاله خوش‌نام زهرایی در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) انجام گرفت و تلاوت قرآن، سخنرانی، روایتگری، مداحی و مرثیه‌خوانی از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

همه مدیون خون شهدا هستیم

رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت جان‌سوز ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه قدردانی کرد و گفت: این‌گونه کارهای فرهنگی که توسط دانشجویان انجام می‌شود، ماندگار و تأثیرگذار است.

وی افزود: ایام فاطمیه، روزهای حزن اهل‌بیت (ع) در مصیبت مادر رسالت و همسر ولایت، حضرت زهرای مرضیه (س) و روزهای غمباری است که شیعیان جهان به یاد برترین بانوی زنان عالم به سوگ می‌نشینند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، ادامه داد: شهیدان برای امنیت، آبرو و ناموس ما جان خود را فدا کردند.

نقدی با بیان اینکه خداوند توفیقی را به ما اعطا کرد تا سال گذشته روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر شهید گمنامی را در این دانشگاه دفن کنیم، اظهار کرد: طی این یک سال، برنامه‌های متعدد فرهنگی با حضور جمعی از همکاران، دانشجویان و استادان در کنار آرامگاه این شهید برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور منجر به خنثی شدن توطئه‌های دشمنان خواهد شد، ادامه داد: باید تعهد دهیم در هر مقامی که هستیم به مکتب شهدا وفادار بمانیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه عزت و استقلال و امنیت کشور، مدیون جان‌فشانی‌های شهدا است، عنوان کرد: مایه افتخار است که استان ولایتمدار سمنان، بیش از سه هزار شهید، تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

برای انقلاب زحمات زیادی کشیده شده است

محمدحسن حمزه، پدر شهید مدافع حرم محمدحسین حمزه و از یادگاران دفاع مقدس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام خیلی خالصانه است، گفت: وقتی‌که پیکر شهدا وارد یک شهری می‌شود، انگار نور امیدی در آن شهر دیده می‌شود.

وی افزود: شهدا با خود نوری دارند و آن نور است که به دل مردم می‌تابد و مردم این‌گونه از پیکر شهید مطهر استقبال می‌کنند و در چنین برنامه‌هایی به‌صورت خودجوش شرکت می‌کنند.

این پدر شهید اظهار کرد: خدا را شاکریم که بیش از 40 سال از دوران انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما شاهد استقبال پرشور مردم از برگزاری چنین برنامه‌هایی هستیم.

حمزه با تأکید بر اینکه برای این انقلاب زحمات زیادی کشیده شده است و ما شهدای زیادی را تقدیم جمهوری اسلامی کردیم، افزود: باید همه ما برای حفظ این انقلاب تلاش کنیم.

همچنین این جانباز هشت سال دفاع مقدس خاطراتی را از شهید محمدحسین حمزه و دیگر شهدای انقلاب اسلامی بیان کرد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ششم و هفتم دی‌ماه امسال پیکر مطهر شهید گمنام 16 ساله که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید، در معراج الشهدای سمنان و پیکر مطهر شهید گمنام 26 ساله که در جزیره مجنون عملیات خیبر به شهادت رسید، در استانداری سمنان دفن می‌شوند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول