اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی خود چه گفتند؟

وکلای ملت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی به طرح شفافیت قوای 3 گانه، دغدغه های جوانان دهه هشتادی و مشکلات مربوط به انرژی و محصولات کشاورزی اشاره کردند.

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی خود چه گفتند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه 5 دی در تذکرات شفاهی خود پرداختند که در ادامه جزئیات آن آمده است.

 علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه، 5 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود، گفت: براساس اصل 94 قانون اساسی مجلس تنها موظف است مصوبات خود را به شورای نگهبان ارسال کند. اینکه در برخی از خبرها اعلام شده میان برخی از مجامع مصوبات داخلی امضا شده همانند شورای هیات عالی مجمع تشخیص، مغایر با اصل 94 قانون اساسی است البته مصوبات مجلس از محل های دیگر نیز می تواند توسط افراد جهت اقدامات قانونی پیگیری شود اما اینکه مجلس در این خصوص وظیفه ای داشته باشد اینگونه نیست.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قانون شفافیت قوای سه گانه باید شامل تمامی دستگاه ها باشد، از این رو نباید به سمتی حرکت کنیم که تنها یک قوه و آن هم مجلس مشمول این قانون شود و سایر دستگاه ها از آن مستثنا شوند، مجلس برای شفافیت پیشگام بوده اما سایر دستگاه ها نیز باید مشمول شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واگذاری زمین در شهرک های صنعتی با کندی صورت گرفته و قیمت ها به صورت چشمگیری در شهرک ها افزایش پیدا کرده است همچنین هزینه هایی که قبلا انجام شده نباید مجددا از مردم دریافت شود از طرفی بانک ها نیز باید در پرداخت تسهیلات همکاری کنند. 

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم  در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبات مجلس به صورت مستقیم ورود نمی کند و نظرات خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری می کند. چرا که مصوبات مجلس تنها به شورای نگهبان ارسال شده و صرفا نظر این شورا برای مجلس لازم الاجرا است و مصوباتی که در میان مراجع مختلف گذرانده شده هنوز به قانون تبدیل نشده است. 

حسن نوروزی نماینده مردم بهارستان در مجلس نیز در تذکر شفاهی درخصوص موضوع کمبود انرژی گفت: یکی از متخصصان ایران به نام دکتر جاسمی خودروهای آبسوز تولید کرده و معتقد است با 10 میلیون تومان هر خودرو را می توان آبسوز کرد و این کار ضمن جبران کمبود انرژی در کاهش آلودگی هوا به ویژه استان تهران تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس یازدهم افزود: پیشنهاد می کنم که این فرد متخصص را به مجلس و کمیسیون صنایع دعوت کنید، خودروهای آبسوز می تواند ما را از بحران انرژی و آلودگی هوا نجات دهد.

وی در ادامه به سفر پیش روی رئیس جمهور به حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: امیدوارم این سفر دستاوردهای فراوانی داشته باشد.

 کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده مردم قائم شهر در مجلس  نیز در  تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) خطاب به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، گفت: یکی از مهم ترین موضوعات رونق تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی است، با وجود فشارهای دشمنان و عدم رحم آن ها به سالمندان و کودکان اگر امنیت غذایی کشور به خطر بیفتد با مشکل مواجه می شویم. این درد را به کجا ببریم که امروز برنجکاران و باغدارانی که مرکبات کشور را تامین می کنند به جای جشن افزایش تولید زانوی غم بغل کرده اند.

نماینده مردم قائم شهر ،سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: مدیران شما چه کاری انجام می دهند، مدیرانی که برای بازنشستگی لحظه شماری می کنند چگونه می توانند درد مردم را درمان کنند.

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه درمجلس شورای اسلامی نیز در مورد مطالبه گری نسل دهه هشتادی گفت: باید بدانیم نسل دهه هشتادی یک نسل مطالبه گر و پرسشگر با تفکر انتقادی است،این ویژگی هادر کنار جسارت مثال زدنی و ده ها ویژگی مثبت دیگر ظرفیت های بی نظیری را برای رشد و پیشرفت کشور با محوریت این نسل در آینده فراهم کرده است.

وی افزود: مشروط بر اینکه ما به جای دستور  و تحکم، هنر گفتگو با این نسل و قانع کردن آنان را داشته باشیم،اگر اینگونه عمل کردیم با این نسل متقاعد نشده و با آن جسارت مثال زدنی به سمت آینده ای مبهم که به نفع هیچ کس نیست، باید حرکت کنیم، نظام اسلامی ما باید با میدان دادن به جوانان ورزیده به روز شود،افرادی که به صندلی‌ها چسبیده و سن و سالی از آنها گذشته باید به خانه ها بروند،اجازه دهید جوانان تحصیلکرده ،متخصص و مومن سکان کارها را بدست بگیرند ،باید از دل تردیدی که پیدا شد فرصت بسازیم،حق نداریم با تنگ نظری و تند روی  ملت را به خودی و غیر خودی ،انقلابی و غیر انقلابی و امثال اینها دسته بندی کنیم،وحدت، انس و الفت درونی خود را قدر بدانیم.

پایان پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول