اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دعوت استاندار خراسان جنوبی از مردم برای حضور در تشییع شهدای گمنام

استاندار خراسان جنوبی با صدور پیامی از عموم مردم برای حضور در مراسم تشییع و تدفین پیکر ۶ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دعوت کرد.

دعوت استاندار خراسان جنوبی از مردم برای حضور در تشییع شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت در این پیام اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه و در روزهایی که غبار غم عزای بی‌ بی دو عالم فضای کشور را در برگرفته، باری دیگر عطر لاله‌های سرخ فام گلگون کفن نیز در کوچه‌های شهر پیچیده است.

وی افزود: فاطمیه امسال با ورود پیکرهای پاک و مطهر سلحشورانی همراه شده که راه عزت، سربلندی و شکست‌ناپذیری را از آل الله علیهم السلام آموخته‌اند و با تأسی از امامان معصوم خود، واژه شهادت را به‌درستی معنا بخشیده و برای دست یافتن به بالاترین ارزش‌های انسانی، جان خویش را در طبق اخلاص نهاده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شهیدان انسان‌های مؤمن و فداکاری هستند که برای دفاع از کیان کشور، پای به میدان نبرد در برابر متجاوزانِ به آب و خاک میهن اسلامی نهاده و با ایثار جان خود، اسلام، استقلال، آزادی و اقتدار را به ملت ایران هدیه کردند و بی‌شک تکریم جایگاه این عزیزان، کمترین وظیفه ما در برابر این دِین بزرگ است.

وی اظهار داشت: اینک که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، خراسان جنوبی میزبان ۶ شهید گرانقدر از شهدای گمنام دفاع مقدس است، از آحاد مردم شریف، بصیر، انقلابی و همیشه در صحنه استان به‌ویژه جوانان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان دعوت می‌شود با حضور پرشور و حماسی در مراسم تشییع و تدفین پیکر آسمانی و سراسر نور شهدای گمنام تازه تفحص شده، ضمن ادای احترام به مقام شامخ این عزیزان، بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را به رخ دشمنان قسم خورده این آب و خاک بکشند، امید که یاد و خاطره شهدای عزیز همواره زینت‌بخش قلب‌های همه ما باشد.

پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۲۶ آذر امسال از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با استقبال جمعی از مسوولان استان وارد خراسان جنوبی شد.

مردم شهرهای مختلف استان در روزهای اخیر میزبان شهدای گمنام بوده‌اند و مراسم متمرکز وداع با پیکر شهدا امشب در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

فردا ششم دی همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) پیکر ۶ شهید گمنام در بیرجند از میدان شهدا تا ابوذر تشییع می‌شوند و پیکر سه شهید در محل حوزه علمیه رضوی، استانداری خراسان جنوبی و یک واحد تولیدی به خاک سپرده خواهد شد.

همچنین پیکر یک شهید در روستای دهشک قاینات و ۲ شهید در روستای محمدآباد و مصلی طبس تشییع و تدفین می‌شوند.

این ۶ شهید گمنام ۲۱، ۲۶، ۴۲ و ۴۵ ساله هستند که پیکر آنان در مناطق شرق دجله، بصره، شلمچه و مهران شناسایی شد و در عملیات‌های والفجر ۲، بدر، رمضان و تک دشمن به شهادت رسیدند.

با احتساب میزبانی از این شهدا ۱۵۴ شهید در ۶۸ نقطه خراسان جنوبی آرمیده‌اند.

پایان پیام/۳۶۳۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول