اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در صنایع پایین دستی شهرهای خراسان‌شمالی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در صنایع پایین دستی شهرستانهای بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم سرمایه گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در صنایع پایین دستی شهرهای خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز ناصر فخر موحدی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: توسعه استان توسط صنایع امری غیر ممکن نیست به طوری که وجود صنایع بزرگ موجب اثربخشی در توسعه و اقتصاد استان شده است.

وی با اشاره به اهمیت صنایع بزرگ در توسعه استان گفت: شکل گیری کارخانه قند، مجموعه پتروشیمی و شرکت سیمان و بعدها کارخانه فولاد اسفراین و لوله گستر زمینه اشتغال و سرمایه گذاری های جدیدی را پایه گذاری کردند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی وجود کارخانه لوله گستر اسفراین را دمیده شدن روح صنعت در این شهرستان دانست و افزود: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و اشتغال ایجاد شده آن هم پایدار و رو به رشد است.

فخر موحدی مجتمع صنعتی اسفراین و لوله گستر را دارای ظرفیت های بالقوه دانست و ادامه داد: با فراهم کردن زیر ساخت هایی همچون آب، برق، گاز و زمین موجب شد تا شاهد رشد علمی منطقه در حوزه دانش بنیان نیز باشیم.

وی به سفر رییس جمهور به استان نیز اشاره ای داشت و گفت: در سفر رییس جمهور سه تفاهم نامه با شرکت های شستا، آلومینا و اسفراین با محوریت ایمیدرو منعقد شد.

فخر موحدی تصریح کرد: تلاش های بسیاری برای تسریع در توسعه در سفر رییس جمهور صورت گرفت که نیازمند همت بالای مدیران در اجرای مصوبات هستیم و همچنین از قوه قضاییه نیز جهت حمایت از این پروژه ها استفاده خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه از یکسال گذشته تاکنون ۷۴ فرصت سرمایه گذاری در استان احصا شده، خاطر نشان کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در صنایع پایین دستی شهرستانهای بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم سرمایه گذاری شده است.

ناصر فخر موحدی افزود: ۴۸ درصد درآمدهای مالیاتی استان در ۹ ماهه امسال از صنایع بزرگ استان بوده است.

وی با بیان اینکه هشتاد میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح پروژه در مجموعه آلومینا جاجرم صورت گرفت، گفت: هزار میلیارد تومان نیز توسط خود مجموعه آلومینا سرمایه گذاری در حال انجام است که ذخایر بوکسیت، دلیل شکل گیری آلومینا است.

فخر موحدی به رشد صادرات استان نیز اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه امسال رقم صادرات از صنایع بزرگ استان به سوی صنایع پایین دستی هدایت شده است.

وی در پایان تصریح کرد: ۱۹۰ میلیارد تومان پرداخت بیمه توسط شرکت های بزرگ تا پایان آبان ماه انجام شده که نشانه رشد ۴۵ درصدی در مدت مشابه سال قبل است.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول