اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آزادی ۴۲ زندانی محکوم به قصاص نفس در سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه صلح در پرونده های قتل در استان تاکنون با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته، ۴۲ فقره پرونده قتل در استان به سازش ختم و ۴۲ نفر از مجازات حتمی قصاص رهایی یافته اند.

آزادی ۴۲ زندانی محکوم به قصاص نفس در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، با توجه به تاکید بر تشکیل کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل، صبح امروز هفتمین جلسه کارگروه در استان تشکیل شد که نتایج بسیار خوبی را در زمینه سازش پرونده های مهم در استان به دنبال داشته است.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا صبح امروز در هفتمین جلسه کارگروه صلح در پرونده های قتل استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون با همکاری کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص، صلح یاران، اعضای شورای حل اختلاف و هماهنگی هایی که بین مبادی ذیربط صورت گرفته ۴۲ فقره پرونده قصاص در استان سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده است.

وی افزود: بنای دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی بهره‌گیری بیش از پیش از ظرفیت صلح و سازش برای بازگشت به زندگی محکومین به قصاص با جلب نظر مساعد اولیای دم مقتولین، است در همین راستا استان سیستان و بلوچستان در استفاده از ظرفیت بزرگان اقوام، علماء و افراد صاحب نفوذ برای حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش سابقه دیرینه و درخشانی دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در ادامه تاکید کرد: تلاش در راستای صلح و سازش و پیوند دادن دو طایفه به هم، اجر معنوی بسیار والایی به دنبال دارد که خداوند نتایج تلاش در این مسیر را در زندگی افراد نمایان می کند.

وی گفت: اعضای کارگروه صلح باید بیش از پیش تمام تلاش و ظرفیت خود را در پرونده هایی که پیگیری می کنند به کار گیرند چه بسا پیگیری آنها بتواند در پرونده هایی که میل به سازش در آنها کم است نیز موثر واقع شود.

مصطفوی نیا در پایان با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، صاحبان نفوذ و صاحبان کلام برای گذشت اولیای دم از تقاضای قصاص، موضوع بسیار با اهمیتی است که در دستور کار قرار دارد گفت: آنچه در پیگیری اخذ رضایت در پرونده های قتل مورد اهمیت است توجه ویژه به موضوع گذشت با میل و رضایت باطنی اولیای دم است.

پایان پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول