اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

راستینه: طرح تونل «بهشت آباد» در سطح دیوان عدالت اداری نیست

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: مباحثی که امروز در خصوص صدور حکم آغاز مجدد پروژه تونل بهشت‌آباد از سوی دیوان عدالت اداری کشور مطرح می‌شود به هیچ‌ عنوان وجاهت قانونی ندارد و این موضوع اصلا در سطح دیوان نیست.

راستینه: طرح تونل «بهشت آباد» در سطح دیوان عدالت اداری نیست

احمد راستینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: مباحثی که امروز در خصوص اینکه دیوان عدالت اداری کشور حکم شروع مجدد پروژه تونل بهشت‌آباد را صادر کرده است، مطرح می‌شود به هیچ‌ عنوان وجاهت قانونی ندارد و این موضوع اصلا در سطح دیوان نیست.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح این مباحث دیگر محلی از اِعراب ندارد و این موضوع در وزارت نیرو، دولت و همچنین مجمع نمایندگان استان با حساسیت خاصی دنبال شده و می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه مسیر قانونی را طی نکرده است، مجوز زیست‌محیطی ندارد، در آن به حقابه‌های استان مبدأ توجهی نشده و اشکالات فنی بسیاری در اجرا داشته است و به همین دلیل از روی میز وزارت نیرو برداشته شده است.

راستینه خاطرنشان کرد: آن چیزی که در سطح وزارت نیرو به صورت جدی مطرح است و توسط مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری پیگیری می‌شود این است که هر پروژه انتقال آب باید الزاما تمام مولفه‌های قانونی را به شکل درست و دقیق داشته باشد.

وی افزود: هر طرحی که آسیب جدی به محیط‌زیست وارد کند و حقوق و نیاز استان مبدأ را نادیده بگیرد قطعا اجرا نخواهد شد.

راستینه با بیان اینکه طرح بهشت‌آباد از سال‌های دور متاسفانه بدون طی کردن مسیر قانونی آغاز شده بود، اضافه کرد: با پیگیری‌های فشرده و قانونی مجمع نمایندگان استان در قالب جلسات با وزارت نیرو، تذکر و سوال از وزیر و در نهایت به واسطه تحقیق و تفحص از طرح‌های غیرقانونی انتقال آب و با توجه به عدم رعایت نکات قانونی متوقف شد.

وی تاکید کرد: بارها در جلسات مطرح شده است و مردم چهارمحال و بختیاری بدانند که موضوع حقوق این استان به واسطه مجمع نمایندگان و مسئولان اجرایی در حال پیگیری است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم مطمئن باشند هر طرحی که در راستای حل مشکلات آبی استان و استان‌های همجوار باشد باید ملاحظات زیست‌محیطی، فنی و حقوقی استان مبدأ را رعایت کند.

پایان پیام/ ۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول