اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فرماندار گچساران: ۲۲ هزار نفردر بافت فرسوده ساکن هستند

فرماندار گچساران گفت: گچساران ۱۶۹ هکتار بافت فرسوده دارد که بیش از ۶ هزار واحد مسکونی و جمعیت ۲۲ هزار نفر را در خود جا داده است.

فرماندار گچساران: ۲۲ هزار نفردر بافت فرسوده ساکن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، روانبخش دیهیم خوب در همایش تجربیات زلزله بم ، راهکارها و کاهش آسیب های ناشی از زلزله در گچساران اظهار کرد: ۵ دی ماه سالروز حادثه دلخراش بم است که روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: این روز گرامیداشت یاد و خاطره قربانیان حادثه بوده و  یادآور خاطره تلخ و گوشزدی به مردم برای ارتقاء فرهنگ عمومی در برابر حوادث ایمنی و طبیعی است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: هر آن با توجه به شرایط جغرافیایی کشور ما احتمال بلایای طبیعی وجود دارد.

دیهیم خوب عنوان کرد: باید آمادگی لازم را داشته باشیم، کشور ما در کمربند زلزله جهان قرار دارد و هر آن احتمال چنین خطراتی برای ما وجود دارد، تمام کشورهای دنیا مخصوصا کسانی که احتمال چنین حوادثی در آنجا وجود دارد آمادگی دارند.

وی گفت: ما در بحث زلزله و سیل بیشترین آسیب را دیدیم هیچ کس خاطره تلخ زلزله بم را فراموش نخواهد کرد.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: سالهای سال در ذهن مردم این خاطره می ماند تمام زلزله ها آثار اجتماعی و اقتصادی دارند و ضرر اجتماعی آنها بیشتر از اقتصادی است زیرا بار روانی آن جبران نمی‌شود.

دیهیم خوب بیان کرد: ما باید برنامه ریزی مناسب برای مشکلات احتمالی داشته باشیم چراکه ساخت و سازها در برخی مناطق در حریم رودخانه ها قرار دارد.

وی افزود: گچساران ۱۶۹ هکتار بافت فرسوده دارد که بیش از ۶ هزار واحد مسکونی و جمعیت ۲۲ هزار نفر را در خود جا داده است. 

فرماندار گچساران ادامه داد: از این‌ میزان برای ۴ هزار واحد کارشناسی اولیه و پرونده تشکیل داده شده است، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور مجوز داشته و ۲ هزار و ۲۵۸ واحد نیز تخریب و آواربرداری آنها صورت گرفته و یکهزار و ۸۰۰ واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

دیهیم اضافه کرد: مابقی نیز به دلیل تسهیلات هنوز تکمیل نشده است، محله آبگرمو و باغ فردوس و ۵۰۰ دستگاه نیز به بافت فرسوده در گچساران اضافه شده است.

وی افزود: در ساخت ساز‌ه‌ها استاندارهای لازم رعایت نشده و بیشترین خسارت در زمان بحران ها به دلیل عدم استاندار لازم در ساخت و سازهاست.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول