اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| مطالبه جداسازی فضای علمی کشور

برخی کاربران سامانه فارس من خواستار جداسازی در فضا‌های علمی در کشور شدند.

فارس من| مطالبه جداسازی فضای علمی کشور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ برخی کاربران سامانه فارس‌من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار جداسازی در فضا‌های علمی در کشور شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«لزوم جداسازی جنسیتی فضای علمی کشور برای پیشرفت بیشتر و تمرکز بر علم و دانش در فضای دانشگاه.
این یک روند عقلانی و فطری است که خداوند بین دو جنس، علاقه و کشش قرار داده است و این موضوع نباید فضای علمی را تحت تأثیر قرار داده و باعث تضعیف فضای علمی و فرهنگی کشور شود. چه اینکه هم اکنون بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور به این مهم رسیده اند و در صدد بودند تا محرک‌های محیطی را به حداقل برسانند و فضای علمی شان را بیش از پیش، از هر گونه محرک دیگر که مخل فکر و اندیشه است کاهش دهند تا رشد و توسعه‌شان با سرعت بیشتری انجام شده و پیشرفت روزافزون داشته باشند. امروزه دنیا به دنبال دانشگاه بدون اختلاط است.
چیزی که در دانشگاه‌ها با اختلاط جنسیتی در طول سالیان مشاهده می‌شود این است که خروجی این فضای مختلط جنسیتی عملاً درس و علم نیست و مسایل حاشیه‌ای در آن، موجب عقب گرد و کندی و به هم ریختگی فضای ذهنی و روانی دانشجو خواهد شد و این مسئله هم برای خود دانشجو و آینده علمی و روانی و رسالت اصلی او مضر می باشد و هم برای فضای علمی و رشد علمی جامعه مضر بوده و دانشگاه را از ریل اصلی خود و رسالت بزرگش خارج می سازد.
لذا با توجه به اهمیت این موضوع و درک ضررهای جبران ناپذیر آن، جداسازی اختلاط دانشگاه ها و فضای علمی کشور را به جد مطالبه می کنیم.»

فهیمه آنجفی سردبیر این پویش سامانه فارس‌من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌گفت: فضای حاکم در دانشگاه‌ها به سمت‌و‌سوی درستی نمی‌رود و از فضای علمی خود فاصله گرفته و به سمت حاشیه پیش می‌رود که باعث شده تا  پیشرفت و رشد علمی در   دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد.

وی افزود: وقتی به فضای دانشگاه می‌روید حالت خوبی ندارد و طبیعی است که دختر و پسر به یکدیگر کششی داشته باشند، آن‌ها از دبیرستان  وارد دانشگاه مختلط می‌شوند و اکثر جنبش‌های دانشجویی شکل می‌گیرد درواقع  نوعی خودنمایی به یکدیگر است که هدف آن جلب توجه است و باعث رقابت جنسیتی در دانشگاه‌ها می‌شود.

سردبیر این پویش خاطرنشان کرد: به نظر من بهترین راهکار جداسازی در فضای دانشگاه است که دانشگاه‌ها به صورت تک جنسیتی شوند، در کشور هایی مانند آمریکا دانشگاه‌ها به صورت تک جنسیتی است و دانشگاه‌ها به سمتی می‌روند تا جداسازی در دانشگاه‌ها اعمال شود.

* دانشگاه محل علم است 

وی با بیان اینکه دانشگاه محل علم و پیشرفت است، گفت: دانشگاه محل علم‌ آموزی است و محل بحث‌های دیگر نیست و باید فضاها و اتوبوس‌هایی که برای دانشجویان می‌گذارند جدا شود و ما در دین خودمان هم داریم و باید به آن عمل کنیم.

وی تاکید کرد: هر موضوعی که تعیین می‌شود موافقان و مخالفان خود را دارد ولی باید بررسی کرد که سود و زیان آن به چه صورت است و اگر فضای دانشگاه‌ها جدا شود پیشرفت علمی بیشتری صورت می‌گیردو باعث رشد کشور می‌شود.

 آنجفی گفت: من به شخصه دو فضا را تجربه کردم و در هر دو مدل دانشگاهی درس خوانده‌ام، من در دانشگاه الزهرا(س) بودم و می‌دیدم که دانشجویان به فکر درس هستند و در حاشیه‌ها و مباحث سیاسی کمتر مشارکت می‌کنند و بیشتر فضای علمی حاکم است ولی در دانشگاه های دیگر دانشجویان برای جلب توجه و دیده شدن کارهایی انجام می‌دهند که در شان دانشجو نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول