اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حسرت 6 هزار تکواندو کار خراسان جنوبی برای داشتن سالن ورزشی

رئیس هیئت تکواندوی خراسان جنوبی گفت: در بانک اطلاعاتی فدراسیون حدود 6 هزار تکواندوکار استان به ثبت رسیده است که علیرغم این تعداد ورزشکار سازماندهی شده از سالن ورزشی اختصاصی محروم هستیم.

حسرت 6 هزار تکواندو کار خراسان جنوبی برای داشتن سالن ورزشی

علیرضا محمودی، رئیس هیئت تکواندوی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در بانک اطلاعاتی فدراسیون تکواندو  حدود ۶ هزار تکواندوکار استان به ثبت رسیده است که ۷۰ درصد این ورزشکاران فعالیت دارند.

وی افزود: علیرغم ساماندهی ۶ هزار تکواندوکار خراسان‌جنوبی از سالن ورزشی اختصاصی محروم هستیم.

رئیس هیئت تکواندو خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طی سال گذشته  سالن تکواندوی استان به هیات هندبال واگذار شده است و عملا هیچ جا و مکانی برای تمرین ورزشکاران این رشته وجود ندارد که این موضوع ضعف بزرگی برای هیئت استان بشمار می‌رود.

محمودی با اشاره به فعالیت ۶۰ مربی و ۶۰ داور در رشته تکواندو خراسان‌ جنوبی یادآور شد: اکثر این مربیان و داوران در شهرستانهای استان در حوزه آموزش و استعدادیابی ورزشکاران مشارکت دارند.

وی با گلایه مندی از کمبود امکانات و تجهیزات تخصصی رشته تکواندو در خراسان‌جنوبی نسبت به سایر استان های کشور خاطرنشان کرد: در این رشته  تجهیزات حرف اول را در توسعه ورزشی می‌زند.

رئیس هیئت تکواندو خراسان جنوبی گفت: فدراسیون تکواندو نسبت به در اختیار گذاشتن سیستم داوری و تشک اقدامات لازم  را انجام داده است ولی تاکنون علیرغم پیگیری‌های انجام شده از  سوی اداره‌کل ورزش و جوانان حمایت تجهیزاتی نداشته‌ایم.

محمودی متذکر شد: با اعتبار ۵۰ الی ۶۰میلیون تومانی می‌توان تجهیرات رشته«هام مادانگ» تکواندو را تهیه و با توجه به استعدادهای بالقوه خراسان‌جنوبی قهرمانان زیادی را تحویل جامعه ورزشی کشور داد.

وی افزود :برای هر سیستم داوری رشته تکواندو حداقل به ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که تامین‌ آن از عهده هیئت خراسان جنوبی خارج است و حمایت مسئولین در این زمینه می‌طلبد.

رئیس هیئت تکواندو خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی و استعدادیابی این رشته ورزشی اظهار داشت: برای برگزاری چنین رویدادهای ورزشی همیشه در تامین سالن ورزشی مشکل داشته و در رقابت های اخیر نیز  از حدود 10 روز قبل بدنبال مکان برگزاری مسابقات بوده‌ایم.

محمودی افزود: داوران تکواندو خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی بارها قضاوت کرده‌اند و با بهره‌گیری از این تجربیات امیدواریم با برگزاری مسابقات متنوع شاهد رونق رشته تکواندو و شناسایی استعداد های ویژه در استان باشیم.

وی یادآور شد: برگزاری لیگ دسته 1 تکواندو خراسان‌جنوبی،جام  باشگاه‌ها و  مسابقات جام فجر در استان را زمینه حضور فعال در رقابت‌های کشوری و کسب مدال های قهرمانی ورزشکاران استان عنوان کرد.

 انتهای‌پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول