اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تکمیل ابر پروژه فرهنگی خراسان جنوبی نیازمند 220 میلیارد تومان اعتبار است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از پروژه تالار شهر در محدود بلوار شهید ناصری بیرجند بعنوان ابر پروژه فرهنگی استان نام برد و گفت: این پروژه با ۱۰ هزار متر زیر بنا تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

تکمیل ابر پروژه فرهنگی خراسان جنوبی نیازمند 220 میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ۲۳ دی ماه هفته فرهنگی خراسان‌جنوبی آغاز و ۱۲ برنامه محوری در شهرستانهای استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در صبح روز ۲۴ دی ماه همایش بانوان عشایر بیرجند و شب همان روز نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی با حضور عموم مردم در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این برنامه اجرای موسیقی سنتی خراسان جنوبی، معرفی آداب و آئین‌های مردم استان و… با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی اجرایی می‌شود.

فرخنده از تدوین سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: به زودی این سند به چاپ می‌رسد.

وی یادآور شد: در برنامه تحولی خراسان جنوبی موضوعاتی چون تمرکز زدایی، نگاه به مناطق محروم، تقویت جریان فرهنگ، هنر و رسانه و حمایت از تولیدات فاخر هنری و فرهنگی استان مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تصویر سازی درست از وضعیت و موقعیت استان مورد تاکید و  در این راستا نسبت به معرفی ظرفیت‌های غنی برای هم‌وطنان‌ اقدام شده است.

فرخنده متذکر شد: تهیه پیوست فرهنگی گردشگری خراسان جنوبی با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را نیز در سند تحول فرهنگی گنجانده شده است  که به تصویرسازی درست از استان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  تلاش کرده است ماموریت‌های خود را در سه بخش مأموریت‌های فرهنگی، هنری و رسانه با توازن کار پیش ببرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: گفتمان سازی استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی، برگزاری موکب ماه در ایام صفر با استفاده از ظرفیت هنرمندان خراسان جنوبی، برگزاری تئاتر خیابانی در ۱۱ شهرستان، انجام سه مورد دیوارنگاره در استان از جمله برنامه‌های اجرا شده در خراسان جنوبی طی ماه‌های اخیر می‌باشد.

فرخنده با اشاره به برگزاری طرح بشری در خراسان جنوبی گفت: در راستای توانمندسازی حرفه‌ای مربیان قرآنی و آموزش روش نوین قرآن‌آموزی این طرح با شرکت ۲۰۷ نفر از مربیان کشور در بیرجند برگزار شده است.

وی یادآور شد:  یکی دیگر از اتفاقات بسیار خوب در خراسان‌جنوبی را می‌توان برگزاری رویداد ایران قوی با همکاری هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا نام برد  که دستاوردهای انقلاب را در قالب‌های مختلف هنری ترسیم کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  خراسان جنوبی بیان کرد: در دی ماه نیز به مناسبت ایام هفته بصیرت و دهه مقاومت برنامه‌هایی چون شب شعر مقاومت، رونمایی از یک موزیک ویدئو با عنوان نماد اقتدار و برگزاری نمایشگاه مجازی چلچراغ در طبس را پیش بینی کرده‌ایم.

فرخنده از برگزاری جشنواره شعر فجر در بهمن ماه با میزبانی شهرستان خوسف خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای طرح آموزش رایگان هنر تاکنون ۲۰۱ نفر آموزش دیده‌اند و در دی و بهمن هم ۱۸۰ نفر دیگر در دوره‌های آموزش‌های شرکت خواهند کرد.

وی یادآور شد: در فاصله بین هفته بزرگداشت‌‌ مقام زن تا دهه فجر رویداد دختران انقلاب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره‌ای به پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی استان گفت: سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است.

فرخنده از  پروژه تالار شهر در محدود بلوار شهید ناصری بیرجند بعنوان ابر پروژه خراسان‌جنوبی نام برد و افزود: این پروژه با ۱۰ هزار متر زیر بنا تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی اظهار داشت: تکمیل پروژه سالن چند منظوره علامه فرزان که عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ آغاز شده با حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی از اولویت‌های این اداره کل است.

انتهای‌خبر/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول