اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح مرکز به‌نژادی دامی در مهدی‌شهر در سفر رئیس‌جمهور

مرحله نخست پروژه احداث مرکز به‌نژادی دامی مهدی‌شهر در دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح مرکز به‌نژادی دامی در مهدی‌شهر در سفر رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز از روند ساخت مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاد دانشگاهی استان سمنان در منطقه دربند مهدی‌شهر بازدید کردند.

علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در این بازدید با اعلام اتمام عملیات عمرانی مرکز به‌نژادی دامی این نهاد، گفت: پروژه احداث مرکز به‌نژادی دامی با تکیه‌بر دام سبک به‌عنوان یک طرح ملی فناورانه در حال اجراست و آزمایشگاه پایه اصلاح نژاد و به‌نژادی دامی، ایستگاه اصلاح نژاد و گروه‌های علمی، پژوهشی و فناورانه در این مرکز مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه در ساختمانی به زیربنای یک‌هزار و 100 مترمربع و در زمینی به مساحت بالغ‌بر دو هزار مترمربع در حال ساخت است که فاز نخست آن با تجهیز آزمایشگاه پایه در دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دامی جهاد دانشگاهی استان سمنان از مصوبات گذشته سفرهای ریاست جمهوری در این استان است که از سال گذشته و با مصوبه سفر استانی دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدی‌شهر پیگیری و کار ساخت آن تکمیل شد.

منصفی‌راد هزینه ساخت این پروژه را 17 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آزمایشگاه پایه یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های این مرکز خدمات تخصصی است که با هزینه‌ای بالغ‌بر 11 میلیارد تومان تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: ساختمان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در مجاورت این مرکز ساخته شده و پیگیری برای تکمیل و تجهیز این مرکز در حال انجام است و امیدواریم با حمایت و کمک مسؤولان برای ارائه خدمات تخصصی در این حوزه راه‌اندازی شود.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول