اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مدیرکل محیط زیست استان تهران: 58 واحد آلاینده هوا پلمب شد/ وسایل نقلیه، عامل 59 درصد آلودگی هوای پایتخت

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در گشت‌ها و پایش‌هایی که در طی حدود یک ماهه گذشته از واحدهای آلاینده هوا در تهران انجام شد، ۵۸ واحدی که اقدام به آلودگی هوا می‌کردند، پلمب شدند و برای ۱۰۴ واحد نیز اخطاریه جهت رفع موارد تخلف صادر شد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران: 58 واحد آلاینده هوا پلمب شد/ وسایل نقلیه، عامل 59 درصد آلودگی هوای پایتخت

علیرضا مزینانی، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران، در رابطه با آلودگی هوای استان تهران اظهار کرد: ۱۷ درصد از جمعیت کل کشور در استان تهران و ۱۰ هزار نفر نیز در هر کیلومتر در شهر تهران مستقر هستند که با توجه به مسئله تراکم جمعیت در استان، همچنین مسئله وارونگی دما، در ایام خاصی از سال مشکلات آلودگی هوا در تهران ایجاد می‌شود.

وی در رابطه با منابع آلودگی هوا در استان تهران گفت: دو نوع منابع آلوده‌کننده هوا در استان وجود دارد. منابع متحرک و منابع ثابت. منابع متحرک که وسایل نقلیه هستند، به ترتیب اثرگذاری بر کیفیت هوا شامل سواری‌های شخصی، کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌ها و سرویس‌های مدارس، تاکسی‌ها، وانت‌ها و وسایل دیگر می‌شوند که این وسایل ۵۹ درصد در آلودگی هوا در تهران نقش دارند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در رابطه با منابع ثابت آلوده‌کننده هوای استان تهران تصریح کرد: عوامل ثابت نیز حدود ۴۱ درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند که شامل مواردی همچون نیروگاه‌ها، صنایع، پایانه‌های مسافربری، کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها، موتورخانه‌ منازل و موارد دیگر می‌شوند.

مزینانی در خصوص ارائه راهکار به منظور کاهش آلودگی هوا در تهران بیان کرد: راهکارهای مختلفی در این رابطه وجود دارد؛ مانند مسئله اصلاح سوخت، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که مسئله بسیار اثرگذاری است که در این رابطه از مردم گرامی درخواست داریم در شرایط اضطرار در وضعیت آلودگی هوا، از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده کنند. راهکار بعدی از رده خارج کردن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده می‌باشد.

وجود ۴ میلیون خودروی فرسوده در تهران

وی با بیان آنکه  حدود ۴ میلیون خودروی فرسوده در تهران وجود دارد، افزود: در کل کشور حدود ۲۵ میلیون خودرو و ۱۲ میلیون موتورسیکلت وجود دارد که ۴۰ درصد این وسایل در تهران هستند. لازم است در خصوص وسایل فرسوده نیز تصمیمی گرفته شود که در آخرین جلسه کمیته اضطرار به ریاست وزیر کشور نیز برنامه‌ای در خصوص از رده خارج کردن خودروهای فرسوده مطرح شد که جزئیات آن متعاقبا ابلاغ و اعلام می شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: راهکار بعدی در خصوص کاهش آلودگی هوا در تهران، کنترل وضعیت فعالیت واحدهای آلاینده است. در گشت‌ها و پایش‌هایی که در طی حدود یک ماهه گذشته از واحدهای آلاینده هوا در تهران انجام شد، ۵۸ واحدی که اقدام به آلودگی هوا می‌کردند، پلمب شدند و برای ۱۰۴ واحد نیز اخطاریه جهت رفع موارد تخلف صادر شد که در صورت ادامه روند خود، در خصوص پلمب آن واحدها نیز اقدام می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول