اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کفاشیان: 2 عامل سبب حذف تیم ملی شد/ استعدادیابی در فوتسال سبب معرفی بهترین‌های آسیا می‌شود

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: در حذف تیم ملی ایران از جام جهانی دو موضوع نقش داشت.

کفاشیان: 2 عامل سبب حذف تیم ملی شد/ استعدادیابی در فوتسال سبب معرفی بهترین‌های آسیا می‌شود

علی کفاشیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حاشیه برگزاری المپیاد ورزشی جوانان فوتسال کشور در جزیره کیش، اظهار داشت: این المپیاد از اقدامات بسیار ارزنده و خوبی است که فدراسیون فوتبال انجام داد. استعدادیابی بسیار خوبی از همه استان‌ها در حال انجام است که کمتر چنین کار و سرمایه‌گذاری‌ را دیدم. از همه استان‌ها که باشگاه‌ها و آکادمی‌های فعال دارند و فدراسیون فوتبال که این جوانان را در جزیره کیش جمع‌آوری کرده تشکر می‌کنم. خدا را شکر میزبانی کیش هم در زمان بسیار خوب و مناسبی انجام می‌شد و خیلی فضای خوبی را می‌بینم.

وی ادامه داد: بچه‌ها اولین بار است در چنین اردوهایی شرکت می‌کنند و به همین دلیل انگیزه‌شان بیشتر می‌شود تا در استان‌های خود تلاش و فعالیت‌شان را بیشتر کنند. اکنون کادر تیم ملی جوانان ما در سالن حضور داشته و مشغول استعدادیابی هستند. قطعا این جوان‌ها یک تا دو سال دیگر می‌توانند در سطح آسیا جزء بهترین‌های آسیا باشند زیرا فوتسال ما از بهترین‌های آسیا است. همیشه کشورهای دیگر از ما بازیکن می‌گیرند و این کار بسیار خوبی است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درمورد صعود نکردن تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، گفت: تیم ملی ما برای حضور در جام جهانی 3-2 مربی تغییر داد. ابتدا ویلموتس سرمربی بود و سپس اسکوچیچ  و در نهایت کی‌روش آمدند. این مسائل در کنار وضعیت روحی بچه‌ها در بازی اول با انگلیس سبب شد تیم ما نتواند خودش را خیلی خوب نشان بدهد. خدا را شکر در بازی دوم تیم مقداری شکل گرفت و در دیدار سوم هم در آستانه صعود بودیم که متاسفانه این امر انجام نشد.

کفاشیان تصریح کرد: چیزی از شایستگی‌های تیم شایسته ما کم نشد و بچه‌ها خوب بودند اما آنچه به ما نشانه و پیام داد این است که باید از همین الان به فکر جام جهانی بعدی باشیم تا با تیم جوان‌تر، کامل‌تر، بهتر و کادرفنی خوبی در جام جهانی بعدی شرکت کنیم. سن تیم ما در قطر نسبت به تیم‌های دیگر بالاتر بود. امیدوارم برای جام ملت‌های آسیا با این تصور که باید اول و دوم شویم، تیم قدیمی خود را اعزام کنیم. بچه‌ها و پتانسیل خیلی خوب و قوی در لیگ خودمان و خارج از کشور بازی می‌کنند. باید کادرفنی یک تیم جدید و جوان را جمع کند تا پس از حضور در جام ملت‌ها، خودمان را برای جام جهانی بعدی آماده کنیم.

وی درخصوص اینکه با این تفاسیر جا به جایی کادرفنی را دلیل نتیجه نگرفتن تیم ملی در جام جهانی می‌داند، پاسخ داد: بازیکنان ما شایستگی صعود داشتند. آن‌ها از کره جنوبی کمتر نبودند. البته ژاپن تیم ارزنده و بهتری بود. جا به جایی کادرفنی و روحیه خیلی پایین بچه‌ها در بازی اول، تاثیر زیادی روی تیم گذاشت. هرچند در نیمه دوم بازی با انگلیس مقداری خوب بازی کرده و دو گل هم به ثمر رساندیم. توانایی بهتر بازی کردن هم داشتیم اما این روحیه پایین خیلی روی عملکرد بچه‌ها تاثیر گذاشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول