اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اهمیت توسعه قطعه سازی در رشد پایدار صنعت لوازم خانگی جدی گرفته شود

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: بدون توسعه چرخه قطعه سازی، توسعه پایدار صنعت لوازم خانگی اتفاق نمی افتد.

اهمیت توسعه قطعه سازی در رشد پایدار صنعت لوازم خانگی جدی گرفته شود

عباس هاشمی در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی با حضور تولیدکنندگان فناوری در لوازم خانگی تحت عنوان Hatec و در قالب پنج پنل تخصصی برگزار می شود که بیشتر به دو محور اصلی یعنی عمق ساخت داخل در راستای سیاست های حاکمیت به ویژه وزارت صمت و نیز لوازم خانگی هوشمند معطوف می شود.

وی تصریح کرد: ضمن ارائه پنل های تخصصی از سوی اساتید  دانشگاه و مسئولان ذی‍ربط و بخش خصوصی دعوت شده برای ارائه این پنل ها، این رویداد امسال در سالن 37A متعلق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده و در جریان آن از محصولات جدید لوازم خانگی با فناوری بالای برخی از صنایع هم رونمایی می شود.

این مسئول ادامه داد: در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی که در 19 سالن بزرگ برگزار شده، لوازم خانگی حجیم برقی مانند کالاهای سفید همچون یخچال، فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، صوتی و تصویری، انواع تلویزیون ها، انواع لوازم خانگی گازسوز، گرمایشی، انواع لوازم خانگی کوچک برقی مانند پنکه، جاروبرقی، چرخ گوشت، پلوپز، لوازم خانگی غیرانرژی بر مانند ظرف تفلون، چینیجات، کریستال، استیل و یک سری کالاهای تزئینی و کاردستی با ارزش افزوده بسیار بالا و یک سری از لوازم مختلف آشپزخانه از جنس های مختلف شیشه ای، پلاستیکی و غیره به نمایش گذاشته شده است.

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بیان کرد: به شرکت کنندگان در نمایشگاه لوازم خانگی پیشنهاد شده به دلیل وضعیت معیشتی مردم، به صورت جشنواره تسهیلاتی در اختیار مردم قرار دهند و بعد از اتمام نمایشگاه، مردم با تخفیف هایی بتوانند از کالاهای بازدید شده در نمایشگاه خریداری کنند.

وی همچنین گفت: هماهنگی لازم برای دعوت از 10 هیات تجاری خارجی به عمل آمده تا از نمایشگاه و رویداد بازدید کنند و منجر به عقد قراردادهای صادراتی شود که می توان به هیات هایی از روسیه، عراق، عمان، فرانسه، تاجیکستان و ...اشاره کرد. از سویی پنج مکان برای سفرا و وابسته های بازرگانی کشورهای مختلف پیش بینی کرده ایم.

هاشمی ادامه داد: در اصل رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی، بخش نرم افزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران است که شامل عرضه کالاهای هوشمند یا نشان دادن فرایند عمق ساخت داخل است.

این مقام مسئول، کانون هماهنگی صنعت دانش، بازار لوازم خانگی و انجمن صنایع لوازم خانگی ایران را به مثابه دو بال قدرتمند بدنه لوازم خانگی کشور ذکر و اذعان کرد: این کانون و انجمن می توانند صنعت لوازم خانگی را به پرواز درآورند این در حالی است که 90 درصد سهم بازار لوازم خانگی کشور در دست انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بوده که مورد مشورت 3 قوا است و اعتقاد داریم بدون توسعه صنعت قطعه سازی در این صنایع، توسعه پایدار صنعتی اتفاق نمی افتد.

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی که از 29 آذر ماه آغاز و تا دوم دی ماه برپاست،511 واحد تولیدی و شرکت حضور دارند و حدود 14 برند خارجی از کشورهای مختلف معطوف به قطعه سازی کالاهای مختلف شرکت می کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول