اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

محمد و علی در پسران و فاطمه و زهرا در دختران بیشترین نام انتخابی در گلستان است

مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه، در هشت ماه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است، گفت: نام‌های محمد، علی، امیرعلی، آیهان و امیرحسین جزء پنج نام بیشتر استفاده شده در پسران و در دختر‌ها نام‌های فاطمه، زهرا، مرسانا، حلما، سلین نیز بیشترین نام استفاده شده است.

محمد و علی در پسران و فاطمه و زهرا در دختران بیشترین نام انتخابی در گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا مطیع صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۰ بر اساس اعلام مرکز آمار ایران و‌ برآورد جمعیتی انجام شده، آمار جمعیتی استان گلستان یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: رتبه استان از نظر جمعیتی ۱۴ در کشور است و ۲/۳۵ درصد جمعیت کشور در استان گلستان زندگی می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به اینکه ایران از نظر جمعیتی رتبه ۱۷ جهان را دارد، بیان کرد: جمعیت استان گلستان نسبت به جمعیت کشور جمعیت جوانی است و بیشترین جمعیت آقایان مربوط به پنج تا ۹ سال سن‌است که ۹۹ هزار نفر را به خود اختصاص داده‌اند.

مطیع گفت: بعد این رده سنی افراد ۳۰ تا ۳۴ سال سن به تعداد ۹۵ هزار نفر در جایگاه دوم جمعیتی استان گلستان در بین آقایان است.

وی افزود: در خانم‌ها نیز بیشترین گروه سنی بین پنج تا ۹ سال شن با ۹۵ هزار نفر است و پس از آن نیز مربوط به گروه سنی  ۳۵ تا ۳۹ سال سن با ۹۴ هزار نفر جمعیت است

مدیرکل ثبت احوال گلستان تصریح کرد: میانگین سنی افراد فوت شده در کشور ۶۶ سال است و در استان ۶۲/۷ است.

مطیع گفت: در هشت ماه امسال ۱۰ هزار و ۵۴۶ واقعه ازدواج در استان ثبت شده که ۶/۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته که در هشت ماه ابتدای سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۳۳ ازدواج بوده است.

وی افزود: روند از واج در همه شهرستان‌های استان بجز علی‌آبادکتول و گنبدکاووس کاهشی است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان تصریح کرد: در طلاق بدون تغییر نسبت به هشت ماه نخست سال گذشته ۲ هزار و ۹۷۳ واقعه طلاق در سال جاری در استان ثبت شده است.

مطیع گفت: واقعه طلاق در مینودشت، مراوه‌تپه، گنبدکاووس، گمیشان، گرگان، کردکوی نسبت هشت ماه ابتدای سال گذشته کاهش داشته و مراوه گ‌تپه با بیش از ۵۴ درصد کاهش بیشترین روند کاهشی طلاق را داشته و بندرترکمن با ۵۱ درصد بیشترین افزایش طلاق را ثبت کرده است.

وی تاکید کرد: میانگین سن زوج (آقایان) در استان گلستان ۲۸/۹ سال سن و میانگین سن ازدواج زوجه (بانوان) ۲۳/۹ سال سن است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان خاطرنشان کرد: در هنگام طلاق میانگین سن زوج در استان گلستان ۳۶/۳ سال سن و سن زوجه ۳۱/۶ سال است.

مطیع افزود: طول مدت ازدواج در کشور به صورت میانگین ۱۰/۹ سال و در استان ۹/۷ است و بر اساس آمارها شیب دوام زندگی‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در قسمت نام در هشت ماه نخست امسال نام‌های محمد، علی، امیرعلی، آیهان و امیرحسین جزء پنج نام بیشتر استفاده شده در پسران است و در سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۲ نام محمد بیشترین نام انتخاب شده بوده و بعد از آن به مدت دو سال محمد طه بیشترین نام بوده و پس از آن نیز نام محمد بیشترین نام استفا‌ه شده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: در دختر‌ها نام‌های فاطمه، زهرا، مرسانا، حلما، سلین نیز بیشترین نام استفاده شده و نام فاطمه نیز در طول این سال‌ها بیشترین نام استفاده شده بوده است.

مطیع متذکر شد: در شناسنامه الکترونیکی تاکنون یک میلیون و ۳۱ هزار و ۷۷۰ شناسنامه ساکنان استان صادر شده که حدود ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: طول زمان صدور شناسنامه الکترونیکی در استان سه روز است و درخواست‌های صادر شده به روز است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۷۱ نفر جمعیت مشمول صدور کارت ملی هوشمند در استان هستند که تاکنون یک میلیون و ۴۷۰ هزار‌و ۵۵۵ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت نام کردند و ۱۶ هزار نفر هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکردند.

مطیع تاکید کرد: برای یک میلیون و ۳۲۷ هزار ۱۶۶ کارت ملی صادر شده که یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۸۳ کارت تحویل شده و ۱۷ هزار و ۲۸۳ کارت در انتظار تحویل هستند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول