اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای طرح «مسجد، مدرسه و منزل» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیرجند

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: طرح مسجد، مدرسه و منزل با همکاری آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیرجند اجرا می‌شود.

اجرای طرح «مسجد، مدرسه و منزل» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی محقی، سرپرست ستاد کانونهای فرهنگی وهنری مساجد خراسان جنوبی، امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طرح "مسجد، مدرسه ، منزل" در 7 مسجد شهرستان بیرجند با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان ، حوزه علمیه، رسیدگی به امور مساجد، بسیج محلات،  سازمان تبلیغات اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سه عنصر رشد و تکامل انسان مدرسه، مسجد و خانواده می باشند، افزود: این عناصر در رشد استعدادها و تربیت نوجوان و جوان امروزی بسیار مؤثر بوده و نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد.

محقی با اشاره به اینکه همگرایی این نهاد های تربیتی به شکل مناسب و شایسته می تواند در اثربخشی فعالیتها بر مخاطبان مؤثر باشد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی و همکاری مراکز آموزش و تربیتی محله بویژه مدارس همجوار و پیرامون مساجد می توانند با شبکه سازی و جریان سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی مؤثر برای کاهش آسیب های اجتماعی وجذب جوانان و نوجوانان به مساجد بردارند.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی افزود: این طرح بستری را فراهم می کند تا دانش‌آموزان و والدین با فضای معنوی مسجد بیشتر ارتباط داشته و از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کانون مسجد و فضای آموزشی مسجد در جهت تحقق اهداف آموزشی بهره‌برداری مفید صورت پذیرد.

محقی یادآور شد:  مسجد محمد رسول الله(ص) مدرسه الهام خاکشور، مسجد باقرالعلوم(ع) مدرسه مرحوم خطایی، مسجد آل رسول(ص) مدرسه شاه پری ناصح، مسجد خاتم النبین(ص) مهر شهر مدارس شهیدین قاسمی و ایران، مسجد امام رضا(ع) حاجی آباد مدرسه شهید حاجی آبادی و شقایق گل محمدی، مسجد امام هادی(ع) بلوار شعبانیه مدرسه ثامن الائمه(ع)، مسجد جامع صاحب الزمان عج مهر شهر مدارس دکتر غفرانی و دانش مجری این طرح در مرحله اول هستند.

 وی به اهداف اجرای این طرح اشاره داشت و افزود: ایمن سازی جوانان و نوجوانان در برابر آلودگی های اخلاقی- عقیدتی جامعه، مقابله با تبلیغات دشمن در عرصه‌های جهانی برای فاسد کردن نسل جوان، تامین نیاز نسل جوان به پناهگاهی امن و مطمئن که در تنگناها و تصادمات روانی، عاطفی وحتی اجتماعی بدان تمسک جوید و...، تلاش در جهت توسعه آگاهی های دینی و وظایف مکلفین، مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه اسلامی در تربیت، آموزش و انتقال مفاهیم بلند دینی، مهم‌ترین عوامل رشد و ترقی هر پدیده‌ای، شناسایی آسیب‌های آن و رفع آن‌ها برای تداوم حیات آن پدیده است.  صیانت از خانواده و مورد هجوم قرار گرفته شدن بنیان خانواده، پیشگیری از آسیب های اجتماعی با جذب حداکثری به مسجد به عنوان یک نهاد دینی و ...، پیوند نهاد مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد و ایجاد نشاط و ارتقاء سطح مهارت های اجتماعی از مهمترین اهدف اجای این طرح می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح دانش‌آموزان مقطع دوم ابتدایی ساعات آموزشی یک روز از روزهای هفته را در مسجد نزدیک مدرسه خود حضور می یابند.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در ساعات حضور دانش آموزان در مساجد برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، ورزشی، آموزشی و... متناسب با سن دانش آموزان برگزار می شود و برای دانش آموزان یک روز با خاطرات خوب برجا می ماند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول