اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دادستان تهران: کیفرخواست قاچاقچیان سوخت یارانه‌ای صادر شد

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای ۵ متهمی که ۱۲۱ میلیون لیتر سوخت یارانه ای را به کشورهای همسایه قاچاق میکردند خبر داد.

دادستان تهران: کیفرخواست قاچاقچیان سوخت یارانه‌ای صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، علی صالحی، دادستان تهران ضمن تشریح نتایج رسیدگی به یکی از پرونده های مهم اقتصادی موسوم به پرونده شرکت بیتا شیمی؛ اظهار کرد: متهمان این پرونده پنج نفر هستند و به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای گازوئیل و نفت سفید به کشورهای افغانستان و پاکستان تحت پیگرد قرار گرفته اند.

وی تشریح کرد: این افراد که دارای سوابق متعدد بازداشت به اتهام قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت هستند؛ در این پرونده بیش از ۱۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت یارانه ای به ارزش ۶۱۸ میلیارد تومان را در بازه زمانی مهرماه ۹۷ تا پایان سال ۹۸ به خارج از کشور قاچاق کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس تحقیقات قضایی انجام شده در دادسرای جرایم اقتصادی، دلالان سوخت یارانه ای را از جایگاه های عرضه سوخت، رانندگان ماشین های سنگین و دارندگان کارت سهمیه خریداری می‌کردند و با تغییر ماهیت آن در عملیاتی ساده و به ظاهر پالایشگاهی، در پوشش مواد اولیه از قبیل روغن سوخته، حلال، نفتا و … به گمرک اظهار و با فاکتورهای صوری از کشور خارج می‌کردند.

دادستان تهران ادامه داد: قاچاقچیان با راه اندازی شرکت‌های پالایشی کوچک، مواد استحصال شده از سوخت یارانه ای را از پالایشگاه ها در بورس انرژی و دیگر فروشندگان خریداری می‌کردند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول