اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

«احمد فیاض» معلم قرآن شهدا درگذشت

احمد فیاض از پیرغلامان اهل بیت (ع) که روزگاری شهدای دفاع مقدس پای درس قرآنش می‌‌نشستند، امروز (سه‌شنبه 29 آذرماه) به علت کهولت سن درگذشت.

«احمد فیاض» معلم قرآن شهدا درگذشت

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس،‌ احمد فیاض از پیشکسوتان آموزش قرآن و پیرغلام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پس از عمری خدمت به اسلام در سن ۹۴ سالگی در گذشت.

مراسم تشییع پیکر معلم قرآن شهدا فردا (چهارشنبه ۳۰ آذرماه) ساعت ۹:۳۰ صبح از مسجدالرسول (ص) نازی آباد به سمت باغ طوطی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد. همچنین مراسم گرامیداشت نیز روز جمعه ۲ دی‌ماه ساعت ۱۵ مسجد الرسول (ص) نازی آباد برپا می‌شود.

معلم قرآن شهدا را بیش‌تر بشناسید

مرحوم احمد فیاض از پیشکسوتان آموزش قرآن در محله نازی آباد بود که شاگردانی بسیاری پای درس ایشان رشد کردند. او از دوستان و همسنگران نزدیک شیخ احمد کافی بود که در دوران ستمشاهی دانش‌‌آموزان بسیاری را پای منبر و درس آن خطیب توانمند رشد داد که برخی از آن‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید.

او جزو اولین کسانی بود که خانواده‌ها را در دوران خفقان طاغوت با روضه‌های خانگی امام حسین (ع) آشنا کرد و منزل خود را به یک حسینیه و محلی برای مجالس عزای اهل بیت (ع) و محفل انس با قرآن تبدیل کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول